عزم دادستانی کل کشور برای پیگیری وضعیت اموال بلاتکلیف‌

دادستان کل کشور از تشکیل «هیأت مرکزی پیگیری وضعیت اموال بلاتکلیف‌» در دادستانی خبر داد و گفت: یکی از گلایه‌هایی که مردم دارند، موضوع جمع‌آوری و انباشت اقلام و لوازم مختلف توسط مأموران شهرداری است.
کد خبر: ۶۳۱۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲ - 18November 2023

به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، جلسه هفتگی شورای معاونین دادستانی کل، با حضور تمامی اعضا و به ریاست حجت‌الاسلام «محمد موحدی آزاد» دادستان کل کشور برگزار شد.

در این جلسه دادستان کل کشور با اشاره به بازدید اخیر خود از پارکینگ خودروهای توقیفی و انبار اداره کل اموال تملیکی مشهد مقدس گفت: با توجه به وضعیت نابسامانی که پارکینگ‌ها و انبارهای کشور در سالیان گذشته به خود گرفته، لازم است که بازرسی و بازدیدها از این مراکز با جدیت دنبال شده و ساماندهی آنها دنبال شود.

وی گفت: در بررسی‌های میدانی، تعدادی از خودروها کاملا مستهلک شده و کارکرد خود را از دست داده اند که یکی از دلایل این موضوع، نبودِ توقفگاه های استاندارد و مسقف است.

حجت‌الاسلام موحدی ادامه داد: وضعیت تمامی این خودرو و موتورهای توقیفی یکسان و شبیه به یکدیگر نیست؛ برخی پرونده باز دارند، برخی دارای پرونده‌های حقوقی بوده و برخی ممکن است سرقتی باشند؛ لذا هرکدام را به نحو مناسبی باید با یک سرعت عمل مناسب تعیین تکلیف کرد.

بازدید و بازرسی از انبارهای سازمان اموال تملیکی و پارکینگ ها ادامه دارد

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: بر اساس بازدیدهای میدانی خود و گزارش واصله از همکاران سراسر کشور، وضعیت پارکینگ خودروهای توقیفی و انبارهای سازمان اموال تملیکی نسبت به گذشته به نحو قابل قبولی بهبود یافته است؛ البته در برخی استان ها وضعیت همچنان نامناسب بوده و باید روند بازدیدها و سرکشی ها ادامه پیدا کند.

حجت الاسلام موحدی افزود: در حال حاضر تعیین تکلیف اموال و کالاهای دپو شده در انبارها و ساماندهی وسائل نقلیه در توقفگاه‌ها از برنامه‌های جدی دادستانی کل است و در چارچوب قانون و مقررات موضوع را پیگیری و از دستگاه های متولی نیز مطالبه‌گری خواهیم کرد.

تشکیل هیات مرکزی پیگیری وضعیت اموال بلاتکلیف‌ در دادستانی کل کشور

وی در ادامه از تشکیل «هیات مرکزی پیگیری وضعیت اموال بلاتکلیف‌» در دادستانی کل کشور خبر داد و گفت: یکی از گلایه‌هایی که مردم به ما دارند موضوع جمع آوری و انباشت اقلام و لوازم مختلف توسط ماموران شهرداری است.

دادستان کل کشور با انتقاد از شیوه و روش جمع آوری و نگهداشت کالاهای ضبط شده، گفت: در اکثر موارد اقلامی همچون ابزار آلات و مصالح ساختمانی که توسط ماموران شهرداری جمع آوری و ضبط می‌شود بدون ثبت مشخصات دقیق لوازم و مالک آن می باشد و صاحبان آنها پس از مراجعه برای دریافت به نتیجه‌ای نمی‌رسند.

حجت‌الاسلام موحدی با بیان اینکه این اقدامات موجب نارضایتی مردم می‌شود، گفت: بر همین اساس و با هدف تعیین تکلیف این قبیل موارد و نیز ساماندهی انبارهای بنادر، گمرکات، سازمان اموال تملیکی و همچنین پارکینگ‌های خودروهای توقیفی هیات مرکزی پیگیری وضعیت اموال بلاتکلیف‌ در دادستانی کل کشور تشکیل شده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار