نماینده مجلس شورای اسلامی:

مشکلات کشور با امتیازدهی و مذاکره با دشمن حل نمی‌شود/ رژیم صهیونیستی در طوفان‌الاقصی متحمل شکست راهبردی شده است

حجت‌الاسلام نبویان گفت: مذاکره‌کنندگان فکر نکنند با مذاکره و امتیاز دادن مشکلاتمان رفع می‌شود بلکه بالعکس؛ آن‌ها با ما می‌جنگند که قرآن و مسلمانی نباشد. تا زمانی که قرآن و اسلام هست دشمنان دست از سر ما بر نخواهند داشت.
کد خبر: ۶۳۰۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵ - 15November 2023

مشکلات کشور با امتیازدهی و مذاکره حل نمی‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «سید محمود نبویان» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی؛ شب گذشته با حضور در بین جوانان کاشمر در سالن فرمانداری این شهرستان، طی سخنانی ضمن اشاره به دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب اسلامی اظهار داشت: در تمامی این سال‌ها؛ دنیای غرب به ریاست آمریکا، آلمان، انگلستان و کشور‌های دیگر، در برابر انقلاب اسلامی ایران ایستاده است. به همین خاطر مسائلی نظیر انرژی هسته‌ای، پیشرفت علمی و سایر مسائل مشابه، همه بهانه هستند. دعوای ما با آمریکا و دنیای غرب بر سر اصل قرآن و اسلام است، اگر امروز شاهد قرآن‌سوزی و به آتش کشیدن خیمه‌های سیدالشهدا (ع) هستیم، به این خاطر است که می‌خواهند اسلام و قرآن نباشد.

وی در تکمیل صحبت‌های خود بیان کرد: مذاکره‌کنندگان فکر نکنند با مذاکره و امتیاز دادن مشکلاتمان رفع می‌شود بلکه بالعکس؛ آن‌ها با ما می‌جنگند که قرآن و مسلمانی نباشد. تا زمانی که قرآن و اسلام هست دشمنان دست از سر ما بر نخواهند داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه قرآن کریم تنها نماز و روزه نیست و ابعاد مختلفی دارد، تصریح کرد: رکوع و سجده بعد از «أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ» است، نمی‌توان گفت با آمریکا مبارزه نمی‌کنیم، اما مسلمان هستیم. حتی دوستی با سران آمریکا و آلمان، انگلستان و فرانسه ممنوع است. آمریکا در گذشته، چون مشاهده کرد، از مسیر مذاکره و دیپلماسی به جایی نمی‌رسد تلاش کرد از طریق رابطه دوستی با مذاکره‌کنندگان به اهداف خود دست یابد.

نبویان همچنین یادآور شد: اگر مسلمان هستیم، نه تنها نباید حرف آمریکا را بپذیریم، بلکه باید براساس قرآن کاری کنیم که کفار از دست ما عصبانی شوند؛ مثل کمک به مبارزان فسطین. امروز عده‌ای به بهانه‌های مختلف حاضر به جنگیدن با آمریکا نیستند، در صورتی که جنگ در راه خدا جنگ در راه مستضعفان است، اگر مسلمان هستید، در هر کجای عالم که ظلمی بود، باید حضور داشته باشید.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه آمریکا هیچ‌گاه اسلامی که حامی مستضفان باشد را نمی‌پذیرد، به معرفی آمریکا پرداخت و گفت: هرچند آمریکا در تمامی عرصه‌ها از قدرت بسیاری برخوردار است و قوی‌تر از این کشور بر روی کره زمین نداریم، اما هنوز در برابر ایران اسلامی نتوانسته به اهداف خود برسد.

وی با اشاره به اینکه حتی وقتی به عراق کالا می‌فروشیم، چون در تحریم هستیم پول ما را نمی‌دهد، بیان کرد: سال ۱۹۴۴ همه کشور‌های دنیا پذیرفتند، واحد پولی که می‌خواهند جابه‌جا کنند دلار آمریکا باشد. این اقدام، موجب شد هنگام تجارت با دلار نتوانند با ایران معامله کنند.

نبویان با اشاره به اینکه آن‌ها با قدرت رسانه‌ای که دارند در دنیا جا انداخته‌اند که اسرائیل تروریست نیست، اما حماس و فلسطین همه تروریست هستند، افزود: علی‌رغم تمامی قدرتی که آمریکا دارد، اما در برابر ایران نتوانست موفق عمل کند. آن‌ها حتی با کودتا خواستند ایران را تجزیه کنند، اما به رغم اینکه میلیارد‌ها دلار خرج و جنگ را تحمیل کردند، اما بازهم ۳۸ کشور دنیا در کنار رژیم بعث از ما شکست خوردند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه براساس آیات قرآن ایران کشوری شکست‌نا‌پذیر است، گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز در اوج قرار دارد و کل دنیا را شکست می‌دهد. دشمنان مدام به دنبال ایجاد فتنه هستند، در ناآرامی‌های سال گذشته حدود ۷۰ کشور بر علیه ما پای کار آمدند، اما امروز شاهدیم که نه تنها در ایران، بلکه در سوریه، لبنان، فلسطین و کشور‌های دیگر هم شکست خوردند.

وی در پایان صحبت خود، از انقلاب اسلامی ایران به عنوان نقطه عطف نام برد و تأکید کرد: شکست‌ها دو نوع تاکتیکی و راهبردی هستند، اما اگر کشوری از نظر راهبردی شکست خورد قدرتش زیر سؤال می‌رود. اسرائیل که به لحاظ اطلاعاتی، قدرت بسیاری دارد و اجازه نمی‌دهد کشوری به لحاظ نظامی قدرت بگیرد، اما امروز از نیرو‌های فلسطینی و جنبش حماس شکست‌های راهبردی متحمل شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار