رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل مشهد:

خراسان رضوی یکی از قطب‌های تولید قطعات خودروی کشور است

اردکانی‌فر گفت: خراسان رضوی با ۱۸ درصد تولید، یکی از بزرگترین قطب‌های تولید قطعات خودرویی در کشور محسوب می‌شود.
کد خبر: ۶۳۰۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵ - 14November 2023

خراسان رضوی یکی از قطب‌های تولید قطعات خودروی کشور استبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «علیرضا اردکانی‌فر» رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل سبک و سنگین مشهد در نشست خبری نمایشگاه قطعات خودروی اظهار داشت: ارتقای سطح کیفی محصولات و قطعات خودروی داخلی دغدغه همه ما است. خراسان رضوی با ۱۸ درصد تولید، یکی از بزرگترین قطب‌های تولید قطعات خودرویی در کشور محسوب می‌شود.

وی در خصوص ارتقای سطح کیفی قطعات خودرو عنوان کرد: تولید قطعات خودرو از استاندارهای خوبی برخوردار است که این موضوع روند پیگیری از سوی اتحادیه را ندارد و بیشتر مربوط به انجمن تولیدکنندگان قطعات خودرو است. همچنین با توجه به طرح شناسه کالا و کد رهگیری قطعات قاچاق در مشهد سیر نزولی داشته و بسیار اندک است اگرچه بیش از ۹۰ درصد قطعات سنگین خودرو وارداتی است. برای ۴۰۰ نوع خودروی تولید شده ۵۰ میلیون قطعه شناسه‌دار و یک میلیارد کد رهگیری تهیه و ارائه می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل سبک و سنگین مشهد تصریح کرد: هدف از برگزاری نمایشگاه رفاه مردم است. اگرچه ما نیز جزو منتقدان هستیم و به شرکت‌های تولیدکننده اعلام کرده‌ایم که گاهی شاهد پایین آمدن کیفیت تولیدات لوازم یدکی هستیم در واقع زمان کارکرد کالا کاهش یافته است.

وی بیان داشت: به خصوص در خودروهای حمل و نقل عمومی این مساله به شدت احساس می‌شود زیرا آنها هر روز مسافت‌های طولانی را طی می‌کنند. ما به عنوان صنف در این خصوص نمی‌توانیم کاری را انجام دهیم و این موضوع به قطعه‌سازان و سازمان صنایع و اداره استاندارد برمی‌گردد که باید پیگیر این قضیه باشند.

نمایشگاه قطعات خودرویی کشور از ۲۴ الی ۲۷ آبان ماه با حضور ۱۵۰ شرکت‌کننده در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود که ۶۰ مشارکت‌کننده، تولید کننده قطعات خودرویی مربوط به استان خراسان رضوی هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها