پیام شهید عباسعلی عموقنبری:

انقلاب اسلامی امروز به ما نیاز دارد

شهید لشکر ۸ نجف اشرف در وصیت‌نامه‌اش نوشته است: «همیشه خودتان می‌گفتید که نارسائی‌ها هست، پس رهبر گناهی نکرده است. این نارسائی‌ها و چیز‌های دیگر از خود ماهاست.»
کد خبر: ۶۳۰۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۶ - 16November 2023

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شهید عباسعلی عموقنبری، بیستم شهریور ۶۴ طی عملیات قادر در اشنویه در سن بیست و هشت سالگی به شهادت رسید. پیکر این شهید، سال‌ها بعد از پایان جنگ، تفحص و در قطعه سوم گلزار شهدای نجف آباد به خاک سپرده شد.

عباسعلی سال ۱۳۴۶ در خانواده‌ای که پدر مشغول به کار کشاورزی بود به دنیا آمد. از کودکی علاقه او به دین و اهل بیت (ع) باعث شد تا در مسجد به فعالیت بپردازد و در دوره راهنمایی با شرکت در کلاس‌های قرآن و بسیج مدرسه قدمی جدی در مسیر انقلاب و اعتلای آن بردارد. زمانی که برادرش در جبهه‌های دفاع مقدس به شهادت رسید اسلحه برادر را به دست گرفت و به جبهه رفت.

انقلاب اسلامی امروز به ما نیاز دارد

او حدود چهار ماه قبل از شهادتش در وصیتنامه‌ای که برای خانواده نوشته تاکید کرده است: «تا می‌توانید تشییع جنازه برای من خیلی ساده بگیرید. چون مادر، تو تنها نیستی. هزاران جوانانی هستند که آن‌ها مثل (من) پدر و مادر داشته‌اند، ولی بدن پاک و معطرشان در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل به جای مانده است. بدن پاک آن‌ها یا طعمۀ حیوانات یا پرندگان شده است و یا زیر خاک رفته‌اند. همچنین مظلومانه؛ و من می‌خواهم مثل همان‌ها گمنام باشم، چون خون من از خون آن‌ها که عزیزتر نیست.»

شهید در بخش دیگری از وصیتامه خود آورده است: «ما که پیرو اسلام و قرآنیم که اینهمه در مورد نماز برای ما می‌گوید بخصوص در مورد نماز جمعه، حال ما باید فلان چیز را پیش بگیریم و نماز را هم ترک کنیم. برادرجان حرف دلت را بزن و نماز جمعه را ترک نکن و همیشه گوش به فرمان رهبر انقلاب امام خمینی باشید و نگذارید که ضد انقلاب شما را به این رهبر بزرگ ایران بدبین کند. چون انسان معصوم نیست و بعضی مواقع گول می‌خورد. برادران می‌دانم که نارسائی‌ها خیلی زیاد است، ولی رهبر گناهش چیست؟ اگر انقلاب نشده بود ما خودمان هم معلوم نبود که الان به چه دیاری بودیم و همچنین زن و فرزندانمان کجا بودند. مردم شعار دادند بعد هم امام خمینی به عنوان رهبر این نظام شاهی را سرنگون کرد. حال من می‌دانم که هنوز خرابکار هست. همیشه خودتان می‌گفتید که نارسائی‌ها هست، پس رهبر گناهی نکرده است. این نارسائی‌ها و چیز‌ها دیگر از خود ماهاست.

انقلاب اسلامی امروز به ما نیاز دارد

برادر عزیزم امروز انقلاب اسلامی ایران به همچون شما احتیاج دارد، برای چه می‌گویم که به شما احتیاج است، به این خاطر که اگر شما درس نخوانید یک عده از خدا بی خبر‌ها می‌آیند و خون شهدا را پایمال می‌کنند، ولی اگر درس بخوانی، درس همراه با تقوا، با ایمان و خدا ترسی سودش برای این ملت شهید داده، مفید است، ولی اگر آمدی و پول این ملت بیچاره را مصرف کردید، وقت خود و پول بیت المال مسلمین را مصرف کردید و درس خواندید، ولی سودش به این مردم مستضعف نرسد هیچ فایده‌ای ندارد و این گناه بزرگی است. پس از تو و امثال تو می‌خواهم که درس بخوانید که خون شهدا که در راه اسلام و قرآن ریخته شده است را پایمال نکنند.

خواهران عزیزم اگر می‌خواهید فرزند تحویل این جامعه دهید، فرزندانی همچون ابوذر، سلمان فارسی و زینب کبری باشد، نه خدای ناکرده نا خلف که باعث رنج و غم انسان باشد. از شما می‌خواهم که فرزندانی تحویل این جامعه دهید که پیرو خط اصیل اسلام و قرآن و رهبر کبیر انقلابمان امام خمینی باشند. خداوند شما را با حضرت زینب محشورکند و از شما می‌خواهم که همچون زینب در راه خدا قدم بردارید. خداوند شما را در کار‌های خیر موفق بگرداند.»

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار