لهراسبی مطرح کرد؛

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور چه برنامه‌هایی برای هفته کتاب دارند

مدیر امور کتابخانه‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در سراسر کشور به لحاظ گستره اجتماعی بسیار مطلوب است. ما میان عشایر، روستاهای مرزی و... کانون فرهنگی داریم و افراد مستعد و کتابخوانی در این کانون ها هستند که می‌توانند اتفاقات خوبی را رقم بزنند منوط به اینکه حمایت صورت بگیرد.
کد خبر: ۶۳۰۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱ - 13November 2023

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «مسیح لهراسبی» مدیر امور کتابخانه‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به ستاد خبری سی‌و‌یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران گفت: فعالیت‌های حوزه کتاب و کتابخوانی ما در کتابخانه‌های مساجد کشور متنوع است. امسال نقش‌مایه هنری فعالیت‌ها را افزایش داده‌ایم. به عنوان مثال برای هفته کتاب سی‌ویکم سرودی را در موضوع کتاب و کتابخوانی تولید و به کانون‌ها و کتابخانه‌های مساجد ابلاغ کردیم تا در این هفته در مراکز عمومی و مساجد اجرا کنند.

وی با اشاره به اینکه از کتاب «سرگذشت استعمار» چهار نمایشنامه تولید شده و برای اجرا در سطح شهر در اختیار گروه‌های تئاتر و نمایش مساجد قرار گرفته است، ادامه داد: همچنین «شنبه‌های کتاب» امسال به دو صورت اجرا می‌شود؛ نخست برنامه‌های عمومی که در کانون‌های مساجد کشور در قالب برنامه‌های نقد و بررسی کتاب و مسابقات کتابخوانی است و دیگری برنامه‌هایی است که با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران تدوین شده است.

مدیر امور کتابخانه‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اضافه کرد: برای اجرای برنامه‌هایی که با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران طراحی شده، ۱۲۰ کتابخانه و کانون فعال در سراسر کشور شناسایی شده‌اند. برای این کانون‌ها بسته‌های مطالعاتی با محتوای شرح اهمیت کتاب و کتابخوانی ارسال می‌شود.

لهراسبی در ادامه به انعقاد تفاهمنامه با شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور اشاره کرد و یادآور شد: بر اساس این تفاهمنامه قرار است مدیران ستادی و کانون‌های برتر مساجد در نماز جمعه حضور پیدا می‌کنند و از فعالیت‌های کتاب و کتابخوانی کانون مساجد سخن گفته و آثار مفید را معرفی ‌کنند. همچنین در نماز جمعه قرار است ایستگاه مطالعه برپا شود.

به گفته لهراسبی؛ تقدیر از کتابداران و فعالان حوزه کتاب، مسابقات کتابخوانی، برپایی نمایشگاه کتاب، از دیگر برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران است.

وی در پاسخ به این سوال که «کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در جای جای ایران پاتوق‌های فرهنگی هستند، این پاتوق‌ها چگونه می‌توانند به گسترش فضای گفت‌وگو در جامعه کمک کنند؟» گفت: ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در سراسر کشور به لحاظ گستره اجتماعی بسیار مطلوب است. ما میان عشایر، روستاهای مرزی و... کانون فرهنگی داریم و افراد مستعد و کتابخوانی که می‌توانند اتفاقات خوبی را رقم بزنند در این کانون‌ها فعال هستند.

لهراسبی تاکید کرد: نیازمند حمایت‌های مالی و تجهیزاتی هستیم تا از این ظرفیت برای بسط گسترش کتاب و کتابخوانی استفاده کنیم.

سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «آینده خواندنی است» از بیست‌وسوم تا سی‌ام آبان‌ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها