پیش از عزیمت به ریاض مطرح شد؛

رئیس‌جمهور: در میدان مواجهه با رژیم صهیونیستی سخن گفتن دیگر کافی است/ آمریکایی‌ها سوخت ماشین نسل‌کشی صهیونیسم را تأمین می‌کنند

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: میدان مواجهه با رژیم صهیونیستی به هیچ عنوان دیگر میدان سخن گفتن به تنهایی نیست بلکه باید همراه با اقدام و عمل در مقابل رژیم صهیونیستی بایستیم.
کد خبر: ۶۲۹۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱ - 11November 2023

رئیس جمهوری: در میدان مواجهه با رژیم صهیونیسم سخن گفتن دیگر کافی است/ آمریکایی‌ها سوخت ماشین نسل‌کشی صهیونیسم را تأمین می‌کنندبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور امروز (شنبه) پیش از عزیمت به ریاض اظهار داشت: این سفر به دعوت رئیس سازمان همکاری‌های اسلامی یا همان کنفرانس اسلامی صورت می‌گیرد که ریاست دوره‌ای آن پادشاه عربستان سعودی است، محوریت این نشست مسئله فلسطین و جنایاتی است که علیه ملت مظلوم فلسطین صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: ما در خواست تشکیل سریع این اجلاس را یک ماه پیش ارسال کردیم، اما بنا به دلایلی این مهم یک ماه به تأخیر افتاد.

حجت‌الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: امروز قرار است این نشست در ریاض با شرکت سران کشورهای اسلامی برگزار شود، موضوع فلسطین موضوع بشریت است و تمام مردمان صاحب فهم و درک در سراسر عالم و آنانی که به صورت میلیونی به خیابان ها آمدند و فریادشان از نسل کشی و حمایت از نسل کشی بلند شد، فلسطین را مسئله خود می‌دانند.

رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: جنایاتی که امروز در غزه صورت می‌گیرد اگر جنایات علیه بشریت نباشد، پس جنایت علیه بشریت دیگر چه مصداقی دارد؟ آمریکایی‌ها اعلام می‌کنند که ما می‌خواهیم دامنه جنگ گسرتش پیدا نکند این حرف با عمل آمریکایی‌ها هیچ سنخیتی ندارد، زیرا سوخت ماشین جنگی صهیونیسم را آمریکایی‎ها تأمین می‌کنند، این آمریکایی‌ها هستند که در شورای امنیت سازمان ملل مانع از آتش‌بس‌ شده‌اند.

وی افزود: امروز دنیا باید بداند که آمریکا چه ماهیت خبیث و پلیدی دارد. همانطور که رهبری معظم انقلاب اسلامی مکرراً فرموده‌اند ما باید دشمنان خود را بشناسیم که با دستان مخملی  به دنیا دست می‌دهند، این نشست انتظار همه کشورهای اسلامی است. این میدان به هیچ عنوان دیگر میدان سخن گفتن به تنهایی نیست بلکه باید با اقدام و عمل در مقابل رژیم صهیونیستی بایستیم.

رئیس‌جمهوری بیان کرد: فلسفه اصلی سازمان همکاری اسلامی مسئله فلسطین است این سازمان در واقع وظیفه اصلی‌اش پیگیری موضوع فلسطین است ما در سازمان همکاری اکو این موضوع حیاتی جهان اسلام را پیگیری کردیم، بنده در بازگشت از تاشکند نیز عرض کردم که موضوع فلسطین بر همه مسائل دیگر سایه افکنده بود، معتقدیم امروز وحدت امت اسلامی بسیار مهم است یکی از جلوه‌های این نشست وحدت امت اسلامی است.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار