معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین:

موشک‌های نقطه‌زن ایران می‌توانند تمام پایگاه‌های آمریکا در منطقه را هدف قرار دهند

سردار سیف گفت: امروز موشک‌هایی به‌دست رزمندگان ما تولید شده است که می‌تواند تمام پایگاه‌های آمریکایی را به‌صورت نقطه‌زن، هدف قرار دهد.
کد خبر: ۶۲۹۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۷ - 08November 2023

موشک‌های نقطه‌زن جمهوری اسلامی ایران می‌توانند تمام پایگاه‌های آمریکا در منطقه را هدف قرار دهندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «نصرت‌الله سیف» معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین، امروز (چهارشنبه) در یادواره شهدای مهندسین عمران و معماری بسیجی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه موقعیت ژیوپولتیکی، استراتژیکی و ایدیولوژیکی کشورمان موجب شد تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران هرکدام از ابرقدرت‌ها به آن نیاز داشته باشند، اظهار داشت: آمریکا با گسیل مستشاران خود در ایران مستقر شد و همه کارهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی، امنیتی و دفاعی تحت امر آن‌ها بود.

معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین افزود: در آن زمان تنها چند شهر مورد توجه قرار داشت و بقیه نقاط کشور رها شده بود؛ به طوری که شاید بالای ۹۵ شهرستان‌های کشور از امکانات برخوردار نبود و از لحاظ فرهنگی نیز تمام تلاش آمریکایی‌ها در این بود که اسلام و شیعه را از این کشور بگیرند. بر این اساس حضرت امام خمینی (ره) با شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» تصمیم به انقلاب گرفتند.

سردار سیف با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی تصمیم گرفتند که نگذارند تا این انقلاب به پیروزی برسد، تصریح کرد: دشمنان در اتاق فکرهای خود بررسی کردند با توجه به اینکه پرچم این انقلاب را یک مرجع تقلید برافراشته، شعاری که او می‌دهد، برای آن‌ها خطرآفرین است؛ لذا به مقابله با نهضت انقلاب اسلامی ایران برخاستند و در این راستا برنامه ترور حضرت امام خمینی (ره) را نیز طراحی کرده بودند؛ اما خدا نخواست که موفق شوند تا امام بماند و انقلاب اسلامی را پیروز کنند.

وی گفت: دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تصمیم گرفتند تا این انقلاب را منحرف کنند؛ بنابراین بنی‌صدر را بزک کردند، تا جایی که مردم هم به او رأی دادند؛ اما با لو رفتن اهداف او، مردم خودشان علیه بنی‌صدر به خیابان‌ها آمدند. دشمنان سپس ایجاد ناامنی در کشور را در دستور کار قرار داده و گروهک منافقین را مسلح کرده و آن‌ها نیز به هیچ‌کس رحم نکردند و هرکس که احساس می‌کردند سرباز انقلاب است را ترور می‌کردند تا بتوانند جلوی موفقیت و ادامه انقلاب اسلامی ایران را بگیرند.

سردار سیف با اشاره به وضع تحریم‌های اقتصادی علیه ملت ایران، گفت: دشمنان دیدند که تحریم اقتصادی ملت ایران هم فایده ندارد و انقلاب اسلامی در مرز خود نمی‌ماند و امکان دارد تا تمام دنیا را تصرف کند؛ بنابراین برنامه یک حمله نظامی را به کشورمان ترتیب دادند و سران آمریکا، شوروی، فرانسه، آلمان، انگلیس و مرتجعان منطقه در عربستان، صدام را برای حمله نظامی به ایران انتخاب کردند و صدام هم که می‌خواست خود را به عنوان ژاندارم منطقه معرفی کند، قبول کرد تا به ایران حمله کند.

معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه صدام چهار شرط را برای حمله به ایران تعیین کرد، بیان داشت: صدام از ابرقدرت‌ها تضمین گرفت که تا آخر جنگ با او باشند و اگر هم که جنگ سخت شد، او بتواند از سلاح‌های غیرمتعارف استفاده کند. صدام همچنین تضمین گرفت که اگر در جنگ با ایران بودجه کم‌آورد، کشورهای مرتجع باید دلارهای او را تامین کنند و همه این قدرت‌ها تا آخر جنگ با او باشند.

وی با بیان اینکه صدام با پشتیبانی تمام کشورهای دنیا به ایران حمله کرد؛ به‌طوری که ما از ۳۴ کشور اسیر داشتیم، اظهار داشت: صدام در مرحله اول جنگ موفق شد؛ اما وقتی موضوع را به اطلاع امام خمینی (ره) رساندن، ایشان گفتند که دیوانه‌ای سنگی انداخته و چنان سیلی خواهد خورد که نتواند از جای خود بلند شود و مردم خودشان جواب او را خواهند داد؛ لذا با آمدن مردم به میدان، صحنه جنگ تغییر کرد و ما دشمن را سرانجام از خاک خود بیرون کرده و برای تنبیه و تعقیب او، وارد خاک عراق شدیم.

سردار سیف با تأکید بر اینکه تا قبل از قطعنامه ۵۹۸، هیچ قطعنامه‌ای علیه رژیم بعث عراق، پایان جنگ و برگشتن نیروها به مرزهای خود، تصویب نشد، گفت: بر این اساس بایستی دشمن بعثی تنبیه می‌شد تا دنیا بپذیرد که صدام متجاوز است؛ اما در دفاع مقدس فقط صدام نبود که سیلی خورد؛ بلکه آمریکا و دیگر ابرقدرت‌ها نیز از ملت ایران سیلی و شکست خوردند.

وی ادامه داد: شاید سال‌های آینده در دانشگاه‌های دنیا، حماسه‌های رزمندگان ما تدریس شود؛ چراکه جنگ ما، جنگ تن با تانک و عملیات‌های شبانه نیز ابداع رزمندگان ما بود و این موضوع در تاریخ سابقه ندارد.

معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین، دفاع مقدس را صحنه نمایان شدن معجزات الهی دانست و بیان داشت: گاهی اوقات اتفاق‌های می‌افتاد که صحنه جنگ را تغییر می‌داد؛ لذا صدام و همه کشورهایی که پشتیبان او بودند، خصوصاً آمریکا، ذلیل شدند و انقلاب اسلامی ایران پیروز شدند.

وی با بیان اینکه پیروزی در دفاع مقدس موجب شد تا کشورهایی که تابع ظلم بودند، از انقلاب اسلامی ایران الگو بگیرند، تأکید کرد: بر این اساس در منطقه اتفاقاتی افتاد که این کشورها در مقابل ابرقدرت‌ها قد علم کردند و به وسیله الگوگیری از بسیجیان و رزمندگان ما، برای خود ارتش‌ها و لشکرهایی نظیر حشدالشعبی، فاطمیون، زینبیون، تشکیل دادند که تعصب این لشکرها به انقلاب اسلامی ایران، از خودمان نیز حتی بیشتر است.

سردار سیف با بیان اینکه امروز مدافعان انقلاب اسلامی ایران در دنیا رزمندگانی در کشورهای اسلامی و حتی غیراسلامی هستند، تصریح کرد: کار دشمن امروز به جایی رسیده که دیگر حریف جمهوری اسلامی ایران نمی‌شود و علی‌رغم اینکه در موضوعات مختلف نظیر هسته‌ای، موشکی و حضور ما در منطقه سخت‌گیری کرده؛ اما شکست خورده و دارد از منطقه ما فرار می‌کند.

معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین با ذکر خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس مبنی بر نیاز رزمندگان برای آموزش پرتاب خمپاره، تأکید کرد: امروز موشک‌هایی به‌دست همین رزمندگان تولید شده است که می‌تواند تمام پایگاه‌های آمریکایی را به صورت نقطه‌زن، هدف قرار دهد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها