مروری بر زندگی‌نامه شهید «ایرج آبرسان»

«ایرج آبرسان» سال ۱۳۳۸ در شهرستان مهران متولد شد و در سال ۱۳۶۶ به شهادت رسید.
کد خبر: ۶۲۸۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۵ - 12November 2023

مروری بر زندگی‌نامه شهید «ایرج آبرسان»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، رادمردی که در دامان پاک و سرشار از صفا و صداقت پدر و مادری دلباخته در کوی قرآن و عترت تربیت یافت و از همان کودکی با مکتب عشق و عرفان، هدایت و ایمان، یعنی قرآن‌کریم آشنا شد، عارف عاشقی که در خودسازی و عرفان، گوی سبقت را از دیگران ربود.

آزادمردی که درس آزادی و آزادگی را از مکتب سید و مولایش امام حسین (ع) برگرفت، در تکریم و احترام به پدر و مادر و پند و اندرز به فرزندان این سرزمین پر افتخار با خون پاک خویش به اثبات رساند، او محافظت از وطن و ناموس را سیره دلاور مردان ایران اسلامی‌ می‌دانست.

مروری بر زندگی نامه شهید «ایرج آبرسان»

شهید والا مقام «ایرج آبرسان» که در شهرستان مهران و در سال ۱۳۳۸ دیده به جهان گشود. دوران نوجوانی و جوانی‌اش را در مهران و بعد از آن در تهران گذراند او در رشته‌ی علوم طبیعی موفق به کسب مدرک دیپلم شد و پس از مدت کوتاهی به ارتش جمهوری اسلامی پیوست.

به سن و سال ازدواج که رسید، با مشورت پدر و مادرش ازدواج کرد و ثمره این وصلت دو فرزند بود. به دنیا آمدن هر کدام خنده بر لبان پدر و مادر می‌نشاند و حلاوت این زندگی مشترک را برایشان بیشتر می‌کرد.

با آغاز جنگ تحمیلی برای دفاع از میهن اسلامی تلاش‌های زیادی کرد و حدود ۱۶ ماه در جبهه حضور داشت تا سرانجام در تاریخ نوزدهم شهریور سال ۱۳۶۶ که برای مرخصی به تهران بر می‌گشت در مسیر برگشت دچار سانحه شد و به بیمارستان سینای تهران انتقالش دادند، او در آن بیمارستان به یاران شهیدش پیوست و آسمانی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار