مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی:

سند تحول فرهنگی خراسان جنوبی بر مأموریت‌های چهارگانه تدوین شده است

«فرخنده» گفت: سند تحول فرهنگی با تاکید بر ماموریت‌های چهارگانه در حوزه گفتمان‌سازی، توانمندسازی، توجه به اقتصاد فرهنگ و هنر( سودمندسازی) تدوین شده است.
کد خبر: ۶۲۷۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰ - 03November 2023

تدوین سند تحول فرهنگی خراسان جنوبی بر مأموریت‌های چهارگانهبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «علی فرخنده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی امروز (جمعه) در جلسه هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی استان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: از دی‌ماه سال ۱۳۹۹ تا مرداد ۱۴۰۱ جلسه شورای فرهنگ عمومی استان نداشتیم که از سال گذشته با هدایت‌های نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و تدابیر استاندار فعال شد.

وی با بیان اینکه یکی از مصوبات این بود که مجموعه دستگاه‌های فرهنگی استان نشست ماهانه برگزار کنند که به میزانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان این مهم شکل گرفت، بیان داشت: این جلسه هر دو ماه به صورت چرخشی در یکی از دستگاه‌های فرهنگی استان به منظور بررسی رویدادهای فرهنگی استان و هم‌افزایی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از تدوین سند تحول فرهنگی در حوزه گفتمان‌سازی، توانمندسازی، توجه به اقتصاد فرهنگ و هنر( سودمندسازی) خبر داد و گفت: مباحثی مرتبط با بزرگداشت مفاخر، جهاد تبیین، اسراف و تجمل‌گرایی، تبلیغات محیطی و شهری در دستور کار شورای فرهنگ عمومی استان قرار گرفت.

فرخنده با اشاره به اینکه در حوزه توانمندسازی نیازمند برگزاری دوره‌های آموزش مرتبط با فرهنگ و ارشاد داشتیم و رویدادهای خوبی در حوزه شعر، هنری و قرآنی شکل گرفت، تبیین کرد: برگزاری نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی اسلامی، هفته فرهنگی، تهیه و تدوین طرح جامع جهاد تبیین، برگزاری دوره توانمندسازی تبیین‌گران استان، نشست جهاد تبیین ویژه دهه هشتادی‌ها، برپایی موزه عبرت خراسان جنوبی، میزبانی از نماینده جنبش فلسطین بخشی از عملکرد اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی با اشاره به برپایی موکب ماه، یادواره شهدای رسانه و طرح جامع آموزش قرآن، اضافه کرد: استفاده از گروه‌های اندیشه‌ورز در برنامه‌ریزی‌ها از دیگر برنامه‌هایی است که در بخش‌های مختلف مدنظر قرار دادیم و هشت بخش تخصصی را برنامه‌ریزی کردیم و به اقتضای نیاز در طول سال از این ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حوزه سودمندسازی سند تحول فرهنگی استان نیز به برپایی نمایشگاه، جذب اعتبارات تبصره ۱۸ و تسهیلات قرض‌الحسنه توجه شده است، گفت: عقب‌ماندگی پروژه‌های فرهنگی و هنری استان مورد توجه قرار گرفته که خوشبختانه نگاه دولت سیزدهم در این حوزه در خراسان جنوبی بسیار مثبت بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها