حضور حداکثری اقتدار ملی/ استاندار خراسان رضوی:

بهره‌مندی کاندیداها از فرصت‌های تبلیغاتی، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را رقم می‌زند

«نظری» گفت: فراهم شدن زمینه بهره‌مندی از فرصت‌های تبلیغاتی برای همه کاندیدا در مشارکت مردم تأثیر دارد.
کد خبر: ۶۲۷۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷ - 01November 2023

بهره‌مندی کاندیداها از فرصت‌های تبلیغاتی، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را رقم می‌زندبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی در جلسه هیئت استانی بررسی تبلیغات انتخاباتی که امروز در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: مشهد در میانگین کشوری در زمینه مشارکت مردم وضعیت خوبی داشته است.

وی افزود: معتقد هستیم همه اقدامات در مشارکت اثر دارد اگر تبلیغات و اجرا خوب صورت بگیرد و خود کاندیدا با مردم سخن بگویند موثر خواهد بود.

این مسئول ادامه داد: این امکان برای کاندیدا باید باشد تا با مردم ارتباط برقرار کنند. هرچقدر راحت‌تر این موضوع اتفاق بیفتد در مشارکت موثرتر است؛ بر همین اساس موضوع تبلیغات صرفا از نگاه کاندیدا دیده نشود و حق مردم هم این است که کاندیدا را بشناسند.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ملاحظه مهم عدالت است که باید در استفاده از امکانات عمومی و دولتی مورد توجه قرار گیرد و باید رعایت شود؛ نباید شائبه‌ای برای مردم و کاندیدا در این زمینه ایجاد شود.

نظری گفت: برای تحقق و استفاده از این ظرفیت عمومی دقت در دستورالعمل‌ها بسیار اهمیت دارد تا بتوان کمیت و کیفیت را حفظ کرد و همچنین شبهه‌ای ایجاد نشود، این کار بسیار مهم و تاثیرگذار است که باید به خوبی انجام شود.

تشکیل هیئت استانی بررسی تبلیغات انتخاباتی خراسان رضوی

«سید هادی طباطبایی» معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی از تشکیل هیئت استانی بررسی تبلیغات انتخاباتی خبر داد و ابراز داشت: این هیئت برای نخستین بار است که براساس یک قانون بالادستی تشکیل می‌شود. در قانون جدید داوطلبان می‌توانند از امکانات عمومی و‌ دولتی برای تبلیغات استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: این ساختار از ۱۰ نفر تشکیل شده که شامل شش عضو با حق رای، سه عضو بدون حق رای و یک عضو ناظر می‌شود که دستورالعمل‌های هیئت اجرایی مرکزی را باید پیاده‌سازی و اجرا کنند.

معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: برنامه‌ریزی و اجرای مقررات لازم برای برخورداری نامزدها از فرصت برابر برای امکانات تبلیغاتی نهادها و مراقبت بر جرائم تبلیغاتی ارتکابی از جمله استفاده غیرقانونی از امکانات دولتی از جمله وظایف این کمیته است ضمن اینکه تبلیغات از ۲ اسفند سال جاری آغاز خواهد شد.

بهره‌مندی از امکانات انتخاباتی موجب شور انتخاباتی می‌شود

«کمال سروی‌ها» مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان خراسان رضوی نیز گفت: دو روز گذشته جلسه آموزشی به صورت ویدئو کنفرانس برای استان‌ها در حوزه تبلیغات برگزار شد.

وی تصریح کرد: در گذشته این نگرانی وجود داشت که امکانات دولتی برای یک فرد خاصی استفاده شود که با ساز و کار فعلی این نگرانی برطرف شده است. بر اساس قانون جدید به صورت عادلانه برای همه داوطلبان امکانات و زمینه‌ها برای تبلیغات فراهم شده است.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان خراسان رضوی بیان داشت: اگر امکانات ارشاد، تبلیغات شهری و صداوسیما در کنار هم باشد شور انتخاباتی ایجاد می‌شود.

در این جلسه معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی به عنوان جانشین استاندار در هیئت استانی بررسی تبلیغات انتخاباتی معرفی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار