مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خبر داد؛

راه‌اندازی موزه محله‌های دفاع مقدس در خراسان جنوبی/ به جوانان مسئولیت دهیم

«فرخنده» گفت: همه ما تکلیف داریم تا کار فرهنگی انجام دهیم و باید در برنامه‌ریزی‌ها تجدید نظر کرده و به کارهای عملیاتی میدانی توجه شود و در این راستا یک طرح پیشنهاد دادیم و آن که ترویج موزه محله‌های دفاع مقدس در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۶۲۶۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷ - 30October 2023

راه‌اندازی موزه محله‌های دفاع مقدس در خراسان جنوبی/ به جوانان مسئولیت دهیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «علی فرخنده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی امروز (دوشنبه) در جلسه شورای فرهنگ عمومی طبس، اظهار داشت: در سطح استان برنامه‌های خوبی شکل گرفته است و در سال جاری شاهد چند رویداد ملی و منطقه‌ای در سطح استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه نخستین رویداد جشنواره ملی «عکس و فیلم، کویر و زندگی» است که آثار دریافت شده و در مرحله داوری است و اختتامیه این رویداد با حضور هنرمندان ملی در شهر طبس برگزار می‌شود، بیان داشت: رویداد ملی دیگری که در حال اجرا است بحث جشنواره ملی سواد رسانه، جایزه پروفسور «معتمدنژاد» است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اضافه کرد: امسال خراسان جنوبی میزبان جشنواره تئاتر منطقه‌ای تئاتر فجر کشور است و همچنین طرح «اصیلا» در حوزه ترویج مد و لباس ایرانی اسلام که ئگام اول آن در حوزه استانی فراخوان زده شده است.

فرخنده به طرح اندیشه تمدنی امام علی(ع) در نهج‌البلاغه اشاره کرد و توضیح داد: این طرح گفتمانی است که طی بازه زمانی یک ساله طراحی شده است یعنی از روز مباهله امسال تا دهه امامت و ولایت سال آینده ادامه خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه شورای سیاستگذاری جنگ نرم به دنبال طراحی عملیاتی است تا در آن بتوانیم با فرهنگ مقاومت برگ برنده را به دست بگیریم، افزود: طراحی این عملیات در جنگ نرم نیازمند افرادی همچون شهید «حسن باقری» است که به مخ استراتژیک جنگ معروف شده بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی متذکر شد: همه ما تکلیف داریم تا کار فرهنگی انجام دهیم و باید در برنامه‌ریزی‌ها تجدید نظر کرده و به کارهای عملیاتی میدانی توجه شود و در این راستا یک طرح پیشنهاد دادیم و آن که ترویج موزه محله‌های دفاع مقدس در دستور کار قرار گیرد.

فرخنده با بیان اینکه یک نمونه از این موزه محله‌ها در بیرجند وجود دارد که مربوط به شهید «رئوفی‌فرد» است و یک نوع کار مردمی و محله‌محور محسوب می‌شود، گفت: بار اصلی انقلاب در گام دوم به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی بر عهده جوانان است و توصیه ایشان به این است که در مسائل سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و غیره به جوانان مسئولیت دهید.

وی در پایان تأکید کرد: باید دلایل رشد آسیب‌های اجتماعی را شناسایی کنیم چراکه ریشه آن در حوزه فرهنگ است و برای حل آن آسیب فرهنگی باید تصمیم‌گیری کنیم بنابراین کار فرهنگی هم کار تک‌بعدی نیست و گفتمان و یک زنجیره است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار