استاندار اردبیل:

جامعه‌سازی مستلزم اجرای برنامه‌های فرهنگی مناسب و واقع‌گرایانه دانشگاهی است

عاملی با بیان اینکه برای جامعه‌سازی، توجه ویژه به اجرای برنامه‌های فرهنگی مناسب و واقع‌گرایانه دانشگاهی ضروری است، گفت: اقدامات فرهنگی باید با تخصص کافی و همراه با انسجام انجام شود و از اصلی‌ترین وظایف مسئولان دانشگاه‌ها، توجه به مسائل فرهنگی است.
کد خبر: ۶۲۶۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸ - 30October 2023

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، «سیدحامد عاملی» استاندار اردبیل  شامگاه روز گذشته در نشست قرارگاه استانی جهاد تبیین دانشگاه‌های استان که در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، اظهار کرد: متأسفانه در حوزه فرهنگی، غفلت‌های قابل توجهی رخ داده که یکی از این غفلت‌ها، عدم تأثیرگذاری اجتماعی و فرهنگی مورد انتظار بر روی دانشجویان در مدت زمان تحصیل است.

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین بستر‌ها برای جامعه‌سازی در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی، اجرای برنامه‌های مناسب و واقع‌گرایانه دانشگاهی است که منجر به خروجی درست شود و صرفا با برگزاری همایش‌ها در حوزه‌های مختلف، خروجی مطلوبی را شاهد نخواهیم بود.

استاندار اردبیل ادامه داد: متأسفانه در سطح جامعه، باور غلطی رواج پیدا کرده است که اقدامات فرهنگی نیازی به افراد متخصص ندارد در صورتی که باید اقدامات فرهنگی با تخصص کافی و همراه با انسجام انجام شود و از اصلی‌ترین وظایف مسؤولان دانشگاه‌ها، توجه به مسائل فرهنگی است.

عاملی تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) با سخن و منطق، کفار را به دین اسلام دعوت می‌کردند و این موضوع مهم نشانگر این است که سخن گفتن در هر برهه زمانی کاربرد بسیار عمیق و کلیدی دارد و خروجی اقدامات فرهنگی باید در ایمان، اخلاق، رفتار و دیگر حوزه‌های مختلف جاری در جامعه، تأثیرگذاری داشته باشد.

وی بیان داشت: یکی دیگر از حوزه‌های مورد غفلت واقع شده، عفاف و حجاب است که در این حوزه مهم و بنیادی، اقدامات تبیینی و فرهنگی لازم در سطح جامعه انجام نشده است.

دانشگاه‌ها نقش مهمی در تحقق اصول انتخابات دارند

استاندار اردبیل تصریح کرد: بسیج، یک تشکل مردمی و ارزشی کشورمان محسوب می‌شود که باید با توانمندتر کردن این ظرفیت عظیم، استفاده لازم انجام شود که قطعا نشاط اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را در پی خواهد داشت و علاوه بر بسیج، سیاست توانمندسازی و بهره‌برداری از دیگر تشکل‌های دانشجویی هم بسیار مهم است.

عاملی گفت: امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت، ۴ اصل اساسی انتخابات سال جاری همچون انتخابات دهه‌های اخیر کشورمان خواهد بود و دانشگاه‌ها با برگزاری برنامه‌های مختلف، نقش ویژه و اساسی در تحقق این ۴ اصل دارند.

وی افزود: برگزاری نشست‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی یک اصل مهم محسوب می‌شود و این نشست‌ها باید به‌شکل مناسب در سطح گفتگو برگزار شود که قطعا چنین اقداماتی تأثیرات بسیار مثبتی در سطح جامعه را نمایان خواهد کرد.

استاندار اردبیل با اشاره به سکوت برخی مدعیان حقوق بشر درباره کشتار مردم فلسطین، تصریح کرد: طی سالیان گذشته شاهد تشکیل گروه‌ها و تشکل‌هایی در کشور و جهان در زمینه حقوق بشر بودیم، ولی متأسفانه برخی از این گروه‌ها و تشکل‌ها در هفته‌های اخیر که رژیم جعلی صهیونیستی در جنایتی عظیم و وحشتناک بیش از سه هزار کودک را به خاک و خون کشیده است، واکنش و اظهار‌نظری نداشته‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار