یادداشت/ محمد ایمانی

جنگ تمدنی غرب چگونه در حال مغلوبه شدن است؟

تمدن اگر انسانی باشد، در ذات خود مسالمت و همزیستی را دارد؛ چنان که مسلمان و مسیحی و یهودی، قرن‌ها در شامات و فلسطین و بیت المقدس با هم زیستند.
کد خبر: ۶۲۶۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰ - 29October 2023

جنگ تمدنی غرب چگونه در حال مغلوبه شدن است؟گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس - محمد ایمانی؛ جنگ تمدنی، منحصر به دو دهه اخیر نیست که ساموئل هانتینگتون گفت و دولت بوش با حمله به کشور‌های اسلامی به اجرا گذاشت. این جنگ دست کم ۵۰۰ سال قدمت دارد، هر چند که اکنون، به اوج و نقطه تعیین کننده رسیده است.

تمدن اگر انسانی باشد، در ذات خود مسالمت و همزیستی را دارد؛ چنان که مسلمان و مسیحی و یهودی، قرن‌ها در شامات و فلسطین و بیت المقدس با هم زیستند. اما از وقتی استکبار، خود را پشت نام تمدن پنهان کرد، جنگ و تجاوز شدت گرفت.

قدرت‌های غربی در چند قرن اخیر، تمدن اسلامی را رقیب قدرتمندی یافتند و برای تضعیف آن، شگرد تفرقه و تجزیه را به اجرا گذاشتند که موثر هم بود.

درگیر کردن صفویه و عثمانی، در پوشش جنگ شیعه و سُنی انجام گرفت و به تضعیف و تجزیه هر دو انجامید. پس از آن در قرن گذشته، نزاع اقوام و ملل، عرب و عجم، و سنی و شیعه، بهانه‌ای برای تداوم ضعف ملت‌های منطقه شد.
اکنون، اما غرب آسیا (مهدن تمدن‌های بشری) در آستانه بیداری بزرگ است. جنگ نابرابر آمریکا و ناتو و اسرائیل با غزه کوچک، اما مقاوم را باید در قله جنگ تمدنی دید.

پیامبر اعظم (ص) فرمود: "سَیِّدُ الْقَوْمِ خَادِمُهُمْ. بزرگ و سرور قوم، خدمتگزار آنهاست". در چند دهه اخیر، همزمان با افزایش مصائب امت اسلام، برخی دولت‌های منطقه، ادعای بزرگی و سیادت داشته اند. اما بزرگی در تمدن اسلامی، به شجاعت و همت است، نه تکبر و فخر فروشی.

به تعبیر رودکی: "ای آن که غمگنی و سزاواری- واندر نهان سرشک همی باری/ ... مستی مکن، که ننگرد او مستی- زاری مکن، که نشنود او زاری/ آزار بیش بینی زین گردون- گر تو به هر بهانه بیازاری/ ... اندر بلای سخت پدید آید- فضل و بزرگمردی و سالاری".

فلسطین و بیت المقدس، محبوب بیش از ۱/۸ میلیارد نفر مسلمان جهان است، چون قبله اول آن‌ها و محل معراج پیامبر (ص) است

ملت‌های مسلمان می‌بینند کدام دولت‌های اسلامی با سری افراشته، از مقاومت فلسطین و لبنان پشتیبانی می‌کنند و کدام مدعیان بزرگی و پیشاهنگی، سکوت کرده اند.

می‌بینند کدام کشور‌ها ننگ عادی سازی با رژیم صهیونیستی را به جان خریده اند و کدام، منطق تحریم و ازاله این رژیم را پیش می‌برند.

می‌بینند سران آمریکا و اسرائیل، هنگامی که با غیظ تمام، از پشتیبان موثر مقاومت اسم می‌برند، فقط و فقط نام ایران است، نه دیگران. می‌بینند که فقط مقاومت لبنان و یمن و عراق، پای دفاع از ملت فلسطین ایستاده اند. نظرسنجی‌ها گواه همین حقیقت است.

جنایات آمریکا و اسرائیل در غزه، صد‌ها میلیون مسلمان را شیفته پرچمدران مقاومت می‌سازد و برای ضربه زدن به پایگاه ها، سفارتخانه‌ها و تجارت خانه‌های آمریکایی - صهیونیستی در کشور‌های مختلف بسیج می‌کند؛ چنان که شروع شده است.

سران واشنگتن و تل آویو، در حال کندن گور خود هستند، چرا که جنگ همیشگی بر بنیان تفرقه افکنی را به دست خویش مغلوبه نموده و دل‌های امت اسلام را متوجه پرچمداران واقعی مقاومت کرده اند.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها