در افتتاحیه مسابقات سراسری قرآن کریم کارکنان پایور، وظیفه و دانشجویان نهاجا؛

تولیت آستان حرم عبدالعظیم حسنی (ع): انس با قرآن در نیرو‌های مسلح مایه سربلندی نظام است/ جبهه مقاومت مقتدر‌تر شده است

حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر با بیان اینکه علاقه‌مندی، عشق و انس به قرآن کریم در نیرو‌های مسلح مایه افتخار و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، گفت: قرآن معجزه پیامبر اکرم (ص) و حاوی نکات ویژه‌ای است که می‌تواند سعادت بشریت را تضمین کند.
کد خبر: ۶۲۵۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱ - 24October 2023

تولیت آستان حرم عبدالعظیم حسنی (ع): علاقمندی، عشق و انس به قرآن کریم در نیرو‌های مسلح مایه افتخار و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید‌علی قاضی‌عسکر» تولیت آستان حرم عبدالعظیم حسنی (ع) صبح امروز (سه‌شنبه) در آیین افتتاحیه چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کارکنان پایور، وظیفه و دانشجویان نهاجا که در دانشگاه هوایی شهید ستاری برگزار شد، با بیان اینکه علاقه‌مندی، عشق و انس به قرآن کریم در نیرو‌های مسلح مایه افتخار و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: این کتاب آسمانی معجزه پیامبر اکرم (ص) است و حاوی نکات ویژه‌ای بوده و می‌تواند سعادت بشریت را تضمین کند.

تولیت آستان حرم عبدالعظیم حسنی با بیان اینکه قرآن کتابی هدایتگر است که مخاطب آن همه مردم دنیا هستند، افزود: قرآن کریم با گذشت بیش از هزار سال از تحریف مصون مانده و حتی یک حرف از این کتاب آسمانی و الهی کم و اضافه نشده است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی کلان الهی نجات بشریت و ارائه دادن یک الگو برای یک زندگی موفق است، تاکید کرد: مخاطب قرآن کریم همه مردم دنیا هستند و می‌تواند نقش هدایتگری برای همه مردم دنیا داشته باشد.

حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر تصریح کرد: هر آنچه که بشر برای حیات خود نیاز دارد در قرآن کریم مشاهده می‌کنیم؛ اصولی که برای حیات طیبه تعریف شده است در قرآن کریم وجود دارد و موجب رشد جامعه، معنویت و نشان دادن صراط مستقیم است.

تولیت آستان حرم عبدالعظیم حسنی (ع) با اشاره جامعیت قرآن کریم افزود: قرآن کریم در تمامی زمینه‌ها بیانگر حقایقی است که اگر بشر به آن‌ها عمل کند سعادتمند و عاقبت‌بخیر خواهد شد.

حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر در ادامه خطاب به دانشجویان گفت: شما باید در فنون دفاعی و نظامی به اندازه‌ای رشد کنید که برترین قدرت دنیا باشید و این در چارچوب اسلام باشد تا دشمن طمع نکند و همچنین جلوی ظلم گرفته شود.

وی با بیان اینکه جهان امروز یک نظام جنگلی است، تاکید کرد: دشمنان اسلام به جان ضعیفان و مظلومان افتادند و همانطور که مطلع هستید رژیم اشغالگر و شیطانی صهیونیستی به قتل عالم کودکان و زنان مظلوم و بی دفاع غزه مبادرت می‌ورزد و رئیس جمهور آمریکا با حمایت از این جنایات دردناک، سلاح‌های به‌روز و پیشرفته در اختیار این رژیم کودک‌کش قرار می‌دهد تا به روند جنایات صهیونیست‌ها برای بمباران مراکز حساس از جمله بیمارستان‌ها کمک کند.

تولیت حرم عبدالعظیم حسنی به ترافیک رفت و آمد کشور‌های حامی جنایات رژیم صهیونیستی به سرزمین‌های اشغالی اشاره کرد و افزود: قرآن کریم می‌فرماید اگر ما به درجه عالی در حوزه دفاعی و نظامی رسیدیم، هدف ما این است که این اقتدار مانع سلطه‌گری سلطه‌گران شود و جلوی ظلم را بگیرد.

وی با بیان اینکه قرآن کریم از گذشته و آینده خبر داده است، عنوان کرد: قرآن کریم کیفیت خلقت حضرت آدم (ع) را بیان و نحوه ورود و خروج اش از بهشت و حوادث و جریاناتی که در طول تاریخ برای انبیاء الهی (ع) رخ داده را بیان کرده و اخبار درست آن را در قالب آیات بیان می‌کند.

حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر با تاکید بر اینکه ۷۰۰ آیه در قرآن در رابطه با معاد وجود دارد، تصریح کرد: در قیامت نامه عمل انسان را به دست خودش می‌دهند و می‌گویند خودت بخوان و خودت قضاوت کن؛ این واقعیات در قرآن آمده و اتفاقاتی که در آینده قرار است برای ما بیفتد را برایمان بیان می‌کند.

وی با بیان اینکه جوانان به قرآن کریم دل دهند، افزود: قران کریم اقیانوس بیکران است و هر چقدر به کلام الهی دل دهد بیشتر بهره خواهد برد؛ اگر انسان‌ها زمینه داشته باشند قرآن آن‌ها را دگرگون و متحول می‌کند.

تولیت حرم عبدالعظیم حسنی با بیان اینکه اگر انسان به متون، مفاهیم و معانی آن پی ببرد جانش دگرگون می‌شود، یادآور شد: بیش از هزار سال از نازل شدن قرآن می‌گذرد، اما کلام الهی هیچ زمان کهنه شدنی نیست.

حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر با اشاره به تاثیر قرآن کریم در زندگی انسان‌ها گفت: با وجود تفاسیر مختلف، اما هنوز کسی به بطن و حقیقت آن پی نبرده است.

وی با بیان اینکه قرآن با علم هیچ گونه تضادی ندارد، افزود: اسلام با علم تعارضی ندارد و شاهدیم امروزه دشمنان با اسلام غافل هستند.

حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر در ادامه با بیان اینکه ما باید برنامه و سبک زندگی خود را از قرآن بگیریم، افزود: خدا را شاکریم در جهت فراگیری آموزش و مفاهیم قرآنی در کشور اساتید برجسته‌ای داریم.

وی خطاب به دانشجویان گفت: ارتباطات خود را با خدا، قرآن و دین گسترده کنید و فضاسازی‌های غلطی که در منطقه و دنیا علیه اسلام بوجود آمده به خاطر ترس دشمنان از نفوذ قرآن در جوامع بشری است.

حجت‌الاسلام قاصی‌عسکر در ادامه همچنین با اشاره به تحولات منطقه با بیان اینکه دشمنان با فتنه‌های مختلف تروریست‌های داعش را در منطقه بوجود آوردند، گفت: هدف دشمنان تسخیر عراق و سوریه و تجزیه این کشور‌ها و سپس ایران بود، اما با مجاهدت نیرو‌های مقاومت و در راس آن شهید حاج قاسم سلیمانی، دشمنان در توطئه‌های خود ناکام ماندند و امروزه جبهه مقاومت مقتدر‌تر از همیشه شده است.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار