امیری اسفندقه در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

تنوع «شهر شعر» از دفاع مقدس تا اشعار آیینی و عاشقانه/ تهران شاعرانه‌تر می‌شود

یک شاعر مطرح با تاکید براینکه در پویش «شهر شعر» تنوع سلیقه رعایت شده است و اشعار در موضوعات مختلف دفاع مقدس، عاشقانه، آئینی و ... انتخاب شده است، تاکید کرد: با رویکردی که در مدیریت فرهنگی وجود دارد تهران شاعرانه‌تر می‌شود.
کد خبر: ۶۲۵۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸ - 24October 2023

تنوع «شهر شعر» از دفاع مقدس تا اشعار آیینی و عاشقانه/ تهران شاعرانه‌تر می‌شود«مرتضی امیری‌اسفندقه» شاعر و ترانه‌سرا در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با بیان اینکه پویش «شهر شعر» را قبلاً راننده‌های تریلی و تاکسی با حضور در جاده‌ها و مناطق مختلف انجام داده‌اند، اظهار داشت: شهر شعر برای اولین‌بار است که در این سطح در سراسر شهر تهران با چنین رویکردی و انتخاب آثاری از تعداد زیادی از شاعران صورت می‌گیرد.

وی با تاکید براینکه این فعالیت قدم نخستین است، افزود: انتخاب اشعار در این پویش متنوع و با تکثر سلیقه‌ها همراه بود؛ مردم برای تکمیل و ادامه راه می‌توانند اشعاری که دوست دارند را به ما سفارش و یادآوری کنند و این اتفاقی است که در تمام شهرها باید تکثیر شود.

این شاعر با بیان اینکه شعر در زندگی ایرانیان پیشینه طولانی دارد، گفت:ما در قدم اول قصد داشتیم بگوییم که می‌خواهیم به همه سلایق احترام بگذارند. شعر حیثیت و ماهیت روحانی دارد و به شعر ابعاد معنوی می‌دهد و من از مردم و مسوولین تهران خواهش می‌کنم دست ما را در این طرح بگیرند و همراهی کنند.

اسفندقه با بیان اینکه عکس‌ها و نام‌ها فراموش می‌شوند، اما شعر شاعران به یادگار می‌مانند، تصریح کرد: معتقدم غلبه بر متن است نه عکس شاعر و در طرح «شهر شعر» هرچند در گام اول تصاویری از شعرا وجود دارد اما شهر شعر با رویکرد جدیدی در کانون توجهات قرار گرفته است. ما در این پویش با این بیت‌ها به خانه دل مردم می‌بریم تا آرامش و امنیت بدهیم چراکه شعر آرامش‌بخش و امنیت آفرین است.

وی با تاکید براینکه در پویش «شهر شعر» تنوع رعایت شده است و اشعار در موضوعات مختلف دفاع مقدس، عاشقانه، آئینی و ... انتخاب شده است، تاکید کرد: با رویکردی که در مدیریت فرهنگی وجود دارد تهران شاعرانه‌تر می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار