در نشست تخصصی «اربعین مظهر همگرایی ملی، منطقه‌ای و جهان اسلام»؛

سرلشکر صفوی: ایران و عراق مکمل فرهنگی، تمدنی و امنیتی یکدیگر هستند

مشاور عالی مشاور فرمانده معظم کل قوا گفت: ایران و عراق مکمل فرهنگی، تمدنی، دفاعی و امنیتی یکدیگر هستند؛ لذا باید زیرساخت‌ها را تکمیل کنیم و پیوند‌های تمدنی را گسترش دهیم.
کد خبر: ۶۲۵۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴ - 23October 2023

سرلشکر صفویبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سرلشکر «سید یحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در نشست تخصصی «اربعین مظهر همگرایی ملی، منطقه‌ای و جهان اسلام» که امروز (دوشنبه) در پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی برگزار شد، اظهار داشت: راهپیمایی جهانی اربعین بشارت‌دهنده و زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی و اربعین رمز همگرایی ملی، منطقه‌ای و جهانی برای آزادی قدس شریف است.

سردار صفوی افزود: سال قبل ۲۲ میلیون زائر به کربلا رفتند و این جمعیت در سال‌های بعد هم رشد خواهد داشت. از حدود جمعیت یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون مسلمان در سراسر جهان، در اطراف ایران و عراق تقریباً ۷۰۰ میلیون مسلمان ساکن و حدود ۲۱۰ میلیون نفر از آنان شیعه هستند.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: هند ۶۰ میلیون و پاکستان حدود ۳۰ میلیون شیعه دارند؛ حال تصور کنید که سال‌های آینده تعداد زائران راهپیمایی اربعین به ۵۰ میلیون نفر برسد؛ اگر این جمعیت، جهت خود را به سوی قدس تغییر دهند، چه قدرتی می‌تواند با اینان مقابله کند؟

وی یادآور شد: امام خمینی (ره) فرمودند که «راه قدس از کربلا می‌گذرد»؛ خون شهدای دفاع مقدس و رهبری امام راحل، راه کربلا را باز کرد.

سرلشکر صفوی اضافه کرد: امام خامنه‌ای در ۳۴ سال رهبری مقتدرانه خود جبهه مقاومت را شکل دادند و به فضل الهی، خون شهدای مدافع حرم همچون شهیدان سلیمانی و ابومهدی، راه قدس را باز خواهد کرد.

دستیار فرمانده معظم کل قوا در ادامه گفت: فلسطینی‌ها قبل از انقلاب می‌گفتند «ایران امروز آزاد می‌شود و فردا فلسطین آزاد خواهد شد»؛ این اراده الهی است.

وی عنوان کرد: ایران و عراق مکمل فرهنگی، تمدنی، دفاعی و امنیتی یکدیگر هستند؛ لذا باید زیرساخت‌ها را تکمیل کنیم و پیوند‌های تمدنی را گسترش دهیم؛ هم‌چنین باید اتصالات بین دو کشور برقرار شود و از عراق و سوریه به مدیترانه برسیم.

سردار صفوی خاطرنشان کرد: بایستی جریان وسیع مردمی اربعین نهادینه شود و نیاز داریم یک سازمان مردم‌نهاد در این زمینه داشته باشیم.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تأکید کرد: باید دولت‌ها برای این جمعیت عظیم مردمی زیرساخت فراهم کنند و کار را نیز مردم و جریانات مردمی دنبال کنند.

وی اظهار داشت: در پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس آمادگی داریم که کار علمی و پژوهشی در زمینه اربعین انجام بگیرد و از همگان در این‌خصوص دعوت می‌کنیم.

سرلشکر صفوی گفت: از هم‌اکنون برای اربعین سال آینده وقت داریم تا کار علمی را پیش ببریم و پیشنهادات مورد بررسی قرار بگیرد تا طرح جامعی برای پنج الی ۱۰ سال درخصوص وظایف دستگاه‌ها و دولت‌ها مشخص شود.

وی هم‌چنین اظهار داشت: چه خوب است که پیوند بعثت، غدیر، عاشورا و مهدویت را مورد بررسی قرار دهیم و هم‌چنین جایگاه انقلاب اسلامی را مطالعه کنیم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در پایان سخنان خود بر لزوم اقدام فوری برای کمک به مظلومان غزه تأکید کرد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار