مروری بر زندگی‌نامه شهید «سید یحیی آبدام»

شهید «سید یحیی آبدام» همیشه به زیردستان کمک می‌کرد و تمام سختی‌های زندگی را به خاطر رفاه دیگران تحمل می‌کرد؛ همیشه سعی می‌کرد خود را شاد نشان بدهد تا دیگران شاد باشند.
کد خبر: ۶۲۵۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۰ - 05November 2023

مروری بر زندگینامه شهید «سید یحیی آبدام» // انتشار در ساجد//به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، «سیدیحیی آبدام» در اولین روز اردیبهشت ماه سال 1343 در اراک به دنیا آمد. این جوان شایسته و نیکوسرشت همیشه مطیع امر پدر و مادر بود، هرگز بی‌احترامی‌ نمی‌کرد، همیشه به زیر دستان کمک می‌کرد و تمام سختی‌های زندگی را به خاطر رفاه دیگران تحمل می‌کرد. همیشه سعی  می‌کرد خود را شاد نشان بدهد تا دیگران شاد باشند.

مروری بر زندگی‌نامه شهید «سید یحیی آبدام»

به دنبال آزادی است، آزادی گم شده در ولنگاری‌های اخلاقی و اجتماعی. آزادی‌ که مانند بسیاری از مقوله‌های دیگر، مظلوم و محروم واقع شده است. آزادی‌ که قربانی سلایق فردی و گروهی و بازیچه دست سیاستمداران فرصت طلب و چپاول گران سرمایه‌های معنوی و مادی بشر شده است. آزادی‌ که همواره همراه با مطامع حریصانه بشر بوده است.

هر چند آزادی از ضروری ترین نیازهای بشر و یکی از محورهای خلقت انسانی است، اما پوشیده نیست که آزادی بدون عدالت و جز در سایه عدالت امکان پذیر نمی‌باشد و شهید این پیام را با فریاد خویش سر می‌دهد و با خون خود اثبات می‌کند که عدالت چتری برای آزادی و حتی بسیاری از خواسته‌های انسانیت است.

در بیست و دوم دی ماه سال 1365 در بمباران هوایی هواپیماهای عراقی در اراک به شهادت رسید. پیکر مطهرش را در کنار دیگر شهیدان گلگون کفن این مرز و بوم به خاک سپردند تا چلچراغی روشن باشد برای روشنایی دادن به شب‌های تاریک این دیار تا با وجود آن‌ها راه را گم نکنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها