مروری بر زندگی‌نامه شهید «عزیزالله آبایی»

در زندگی‌نامه شهید «عزیزالله آبایی» آمده است: تابستان‌ها برای کمک به امرار معاش خانواده کار می‌کرد. پس از دیپلم به خدمت سربازی اعزام و با پایان خدمت در آموزش و پرورش شازند استخدام شد.
کد خبر: ۶۲۵۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۰ - 02November 2023

مروری بر زندگینامه شهید «عزیزالله آبایی» // انتشار در ساجد//به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، شهید «عزیزالله آبایی» در سیزدهم آذرماه سال 1344 چشم به جهان گشود.

مروری بر زندگی‌نامه شهید «عزیزالله آبایی»

«پدرش کارگر و مادرش خانه دار بود. در محله دکتر حسابی اراک زندگی می‌کردند. دوران تحصیل را در شهر اراک پشت سر گذاشت. تابستان‌ها برای کمک به امرار معاش خانواده کار می‌کرد.

پس از دیپلم به خدمت سربازی اعزام و با پایان خدمت در آموزش و پرورش شازند استخدام شد. در اواخر سال 1360 ازدواج کرد. از دوران جوانی به ورزش والیبال مشغول شد و علاوه بر عضویت در تیم والیبال باشگاه رفاه کارگران اراک، بعدها به عنوان مسئول تربیت بدنی آموزش و پرورش مشغول به کار شد.

او به اتفاق هم تیمی‌هایش مقام‌های مختلف استانی و باشگاهی را در رشته والیبال به دست آورند. در دوران انقلاب اسلامی‌ در راهپیمایی‌ها فعال بود.

با شکل گیری انقلاب اسلامی‌ مسئول پایگاه بسیج شهید مدنی در محله دکتر حسابی شد و به همراه جمع کثیری از افراد پایگاه در تیر ماه سال 1361 به جبهه اعزام شد. او در عملیات رمضان در پنجم مرداد ماه 1361 در جمع 72 نفر از هم رزمانش مفقودالاثر شد.

پس ازمدت‌ها در سال 1374 آثار بر جای مانده ازپیکر این شهید والا مقام، تفحص و در گلزار شهدای شهر اراک به هم رزمان شهیدش پیوست.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار