رؤسای بیمارستان‌های ایران: حمله به مراکز درمانی نقض تعهدات بین‌المللی است

رؤسا و مدیران بیمارستان‌های جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم مظلوم غزه و محکومیت جنایت رژیم غاصب صهیونیستی در حمله به بیمارستان المعمدانی غزه بیانیه‌ای را صادر و تأکید کردند: حمله به مراکز درمانی نقض تعهدات بین‌المللی است.
کد خبر: ۶۲۴۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲ - 19October 2023

رؤسای بیمارستان‌های ایران: حمله به مراکز درمانی نقض تعهدات بین‌المللی استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، رؤسا و مدیران بیمارستان‌های جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم مظلوم غزه و محکومیت جنایت رژیم غاصب صهیونیستی در حمله به بیمارستان المعمدانی غزه بیانیه‌ای را صادر کردند.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

الحمدلله ربّ العالمین، قاصم الجبّارین. مبیر الظّالمین.

هم اکنون رژیم صهیونیستی جهت حفظ بقا به هر خباثتی دست می‌زند و با شهید کردن هزاران فلسطینی در این سال‌ها که عمده آن‌ها غیرنظامیان، زنان و کودکان هستند کارنامه‌ای سیاه از خود به جا گذاشته است.

در طی روز‌های اخیر بمباران بی‌وقفه تمامی مناطق نوار غزه، بیش از دو هزار کشته و چند هزار زخمی بر جای گذاشته که ده‌ها برابر ظرفیت بیمارستان‌های غزه است.

حمله به آمبولانس‌ها و تخریب مسیر‌های انتقال مجروحین، جلوگیری از سوخت‌رسانی و قطع برق و بستن مسیر انتقال دارو و امکانات، سیستم درمانی را ناتوان کرده است.

با وجود تعهدات بین المللی و ممنوعیت حمله به مراکز ارائه دهنده درمانی مطابق منشور حقوق بیمار و ماده ۱۹ کنوانسیون ژنو، این رژیم غاصب در آخرین جنایات وحشیانه خود با نقض قوانین انسانی و بین المللی و با حمله و تعرض به بیمارستان المعمدانی غزه منجر به شهید و مجروح شدن تعداد زیادی از افراد غیرنظامی اعم از زنان، کودکان، کادر درمان و بیماران شده و دل‌های همه انسان‌های آزاده جهان را به درد آورده است.

ما؛ روسا و مدیران بیمارستان‌های کشور جمهوری اسلامی ایران، ضمن ابراز همدردی با مردم مظلوم فلسطین، مراتب انزجار خود را از اقدام غیرانسانی رژیم غاصب صهیونیستی در حمله به بیمارستان المعمدانی در مرکز شهر غزه و به شهادت رساندن تعداد زیادی از مردم غیرنظامی و بیماران و کادر درمان ابراز می‌داریم و آمادگی خود را در ارائه خدمت به مردم ستمدیده فلسطینی اعلام نموده و از همه آزادگان جهان می‌خواهیم با تقبیح و اعلام انزجار از این جنایت به وظیفه انسانی خود عمل نمایند.

گفتنی است، کادر درمان و سلامت بیمارستان‌های سراسر کشور ۱۱ صبح پنجشنبه ۲۷ مهرماه به صورت یکصدا با هم ضمن ابراز همدردی با مردم بی دفاع مظلوم غزه حمله جنگنده‌های رژیم کودک کش صهیونیستی را محکوم خواهند کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار