در آیین تجلیل از دست‌اندرکاران طرح پهپادی «رسول»؛

سرلشکر موسوی: استیصال دشمنان درپی اجرای طرح جدید پدافندی ایران/ هر بمب صهیونیست‌ها تبری بر ریشه خودشان است

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه طرح پهپادی هوا به هوای «رسول» الگوی نبرد‌های هوایی مبتنی بر پهپاد را دچار تغییر خواهد کرد، گفت: دشمنان ما ناچار هستند که درخصوص راهبرد‌ها و تاکتیک‌های پهپادپایه خودشان به‌صورت اساسی تجدید نظر کنند.
کد خبر: ۶۲۳۹۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹ - 22October 2023

سرلشکر موسوی: استیصال دشمنان درپی اجرای طرح جدید پدافندی ایران/ هر بمب صهیونیست‌ها تبری بر ریشه خودشان استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش در آیین تجلیل از نخبگان نیروی پدافند هوایی ارتش در «طرح پهپادی هوا به هوای رسول» که در دانشکده پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) برگزار شد، اظهار داشت: عملیات «طوفان‌الاقصی» عملیاتی بی‌سابقه، اعجاب‌انگیز، بسیار مهم و راهبردی بود؛ این نقطه عطفی است که در تاریخچه دوران مبارزات مردم مظلوم فلسطین با رژیم نحس صهیونیستی صورت گرفته است؛ لذا می‌توان درباره خیلی از جنبه‌های این عملیات، ساعت‌ها و روز‌ها در جلسات مختلف بحث کرد.

سرلشکر موسوی افزود: یک نکته بسیار مهمِ این عملیات این بود که تمامی محاسبات، برآورد اطلاعاتی، عملیاتی و همه فرضیاتی را که رژیم صهیونیستی داشت به هم ریخت و به واسطه این سیلی سنگینی که دریافت کردند تا مدت‌ها خودشان و حامیان اصلی‌شان یعنی آمریکایی‌های جنایتکار در گیجی به سر خواهند برد.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: این کار‌هایی را هم که هم‌اکنون انجام می‌دهند از آثار همین گیجی است؛ یعنی این اقدامات وحشیانه و جنایتکارانه‌ای که انجام می‌دهند، دلیل به هم ریختگی دستگاه فکری و محاسباتی آن‌هاست؛ این اتفاق نقطه عطف و جهش راهبردی یا یک تغییر مسیر راهبردی در روند آزادسازی قدس محسوب می‌شود که موجب افزایش سرعت اضمحلال رژیم‌ صهیونیستی شده است.

وی‌ اضافه کرد: البته به نظر می‌رسد کسانی که سخت می‌پذیرفتند که رژیم نحس صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید، برای آن‌ها نیز الان پذیرش این موضوع راحت‌تر شده است؛ اقدامات رذیلانه‌ای هم که صهیونیست‌ها انجام می‌دهند، یعنی کشتار کودکان، زنان و مردان بی‌پناه، بار دیگر خوی حیوانی رژیم صهیونیستی را به شکلی برجسته‌تر نشان داد.

امیر موسوی تأکید کرد: هر بمبی که  صهیونیست‌ها می‌ریزند، هر خانه‌ای که خراب می‌کنند، هر کودکی که می‌کشند، در واقع تبری است که به ریشه خودشان می‌زنند؛ اگر شرایط فکری‌شان مساعد بود به این شکل عمل نمی‌کردند؛ به عبارت دیگر چنانچه اوضاع‌شان به هم ریخته نبود، این را می‌فهمیدند که این کاری که انجام می‌دهند، پیامد‌هایی برای خودشان دارد؛ اما الان نه خودشان و نه حامیان‌شان و به‌ویژه شریک جرم همیشگی‌شان یعنی آمریکای جنایتکار از درک این واقعیت فعلاً عاجزند و متوجه نیستند که با این اقدامات وحشیانه در واقع خشم و غضب فروخورده مسلمانان و حق‌طلبان عالم را به فوران وا می‌دارند و البته عمر خبیث خودشان را هم کوتاه‌تر می‌کنند.

فرمانده کل ارتش افزود: اگر‌چه رهبری فرمودند که رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید، اما هیچ تضمینی نیست که تمام ۲۵ سال پر شود و البته قرار هم نیست همه آن پر شود؛ زیرا روند تحولات به گونه‌ای پیش می‌رود که زودتر از این‌ها وعده مورد اشاره تحقق خواهد یافت. به هر حال امیدواریم که هرچه زودتر و هرچه سریع‌تر همه ما شاهد برافراشته شدن دوباره پرچم فلسطین در قدس شریف باشیم و نیز امیدواریم همه ما این توفیق را داشته باشیم که به امامت ولی امر مسلمین در خود قدس شریف نماز به جای بیاوریم.

وی در ادامه درباره موفقیت نیروی پدافند هوایی در طرح پهپادی هوا به هوا گفت: به سرانجام رساندن این موضوع از جنس اتفاقاتی است که الگو‌های ذهنی برای نبرد‌های هوایی را دچار تغییر می‌کند و این جنبه‌های مختلف دارد که می‌توان درباره آن بحث کرد؛ زیرا هوا به هوا شدن موشک مجید مقوله‌ای است که می‌شود درباره آن بحث جداگانه‌ای انجام داد.

سرلشکر موسوی عنوان کرد: پهپاد کرار و تبدیل آن به پهپاد رهگیر و پهپادی که بتواند این مأموریت هوایی را به این شکل انجام دهد و بحث‌های راداری آن، بحث مجزای خیلی مهمی دارد که می‌توان ارائه کرد؛ اما موضوع مهمی که اتفاق افتاده این است که با این تجهیزات، دشمنان ما ناچار هستند که درخصوص راهبرد‌ها و تاکتیک‌های پهپادپایه خودشان به‌صورت اساسی تجدید نظر کنند.

فرمانده کل ارتش بیان کرد: همان‌گونه که عنوان شد، این توانایی، الگوی نبرد‌های هوایی مبتنی بر پهپاد را دچار تغییر خواهد کرد و این اتفاق بسیار مهمی است که افتاده و دست برتر و دست بالاتر آن در اختیار جمهوری اسلامی ایران و نیرو‌های مسلح کشورمان قرار داد.

امیر موسوی خاطرنشان کرد: زمانی که گزارش این موفقیت را به رئیس جمهور ارائه کردم، بسیار خوشحال شدند و همان‌جا دو سه بار تأکید کردند که چنین موفقیت‌هایی را با کمک اصحاب رسانه برای مردم بازگو کنیم؛ موفقیت‌هایی که به دست جوانان این سرزمین به این زیبایی در خط مقدم تبیین قدرت، قوت و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حاصل می‌شود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار