تولیت آستان قدس رضوی:

شیخ زکزاکی پرچمدار اسلام در آفریقا است

حجت‌الاسلام «مروی» گفت: شیخ زکزاکی پرچم جهاد، اسلام و وحدت مسلمین را در آفریقا برافراشت.
کد خبر: ۶۲۳۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۵ - 16October 2023

شیخ زکزاکی پرچمدار اسلام در آفریقا استبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی امروز در دیدار شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه و خانواده وی که در مشهد انجام شد، اظهار داشت: نقش بنیادین جناب شیخ زکزاکی در هدایت و تربیت مردم آفریقا به سوی معنویت و ارزش‌های انسانی و الهی بسیار درخشان است.

وی با بیان اینکه انگیزه، تلاش، صبر و مقاومت جناب شیخ زکزاکی برای تمام مجاهدان عرصه تبلیغ دین یک الگوست، گفت: شما پرچم جهاد، اسلام و وحدت مسلمین را در آفریقا برافراشتید.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با اشاره به قضایای روزهای اخیر فلسطین تصریح کرد: فاجعه انسانی که این‌ روزها در غزه علیه ملت مظلوم فلسطین توسط رژیم غاصب صهیونیستی در حال رقم خوردن است، به معنای حقیقی کلمه جنایت علیه بشریت بوده که صرف نظر از ملیت، نژاد، دین و مذهب، دل هر انسان با انصافی را به درد می‌آورد.

حجت‌الاسلام مروی با بیان اینکه جنایات اسرائیل با حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی علیه ملت مظلوم فلسطین، نقض آشکار حقوق بشر است، خاطرنشان کرد: سکوت در برابر نسل‌کشی فلسطینی‌ها و محاصره غیرقانونی غزه توسط اسرائیل به گونه‌ای است که گویی وجدان بشریت مرده است.

وی با اشاره به آیه شریفه «أَلَیْسَ الصُّبْحُ بِقَرِیبٍ»، گفت: به پیروزی جریان حق و اسلام ناب بسیار امیدوار هستیم، جنایات دیوانه‌وار رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه ناشی از وحشت و استیصال آن‌ها است، زیرا خود را در معرض نابودی می‌بینند.

شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه نیز در این دیدار ضمن تقدیر از میزبانی آستان قدس رضوی، ابراز داشت: خداوند متعال را به سبب فراهم آوردن توفیق زیارت حضرت رضا (ع) سپاسگزارم، امام رضا (ع) مظهر رأفت و مهربانی پروردگار در عالم هستند و این بارگاه نورانی محل آرامش انسان و زدودن غم و دردها است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار