حضور شیخ ابراهیم زکزاکی در نماز جمعه تهران

شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه که چهارشنبه با استقبال گسترده مردم وارد تهران شده بود امروز در نماز جمعه تهران حضور یافت.
کد خبر: ۶۲۲۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳ - 13October 2023

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر شیعیان نیجریه که در روزهای گذشته با استقبال گسترده مردم وارد تهران شده بود امروز در نماز جمعه تهران حضور یافت.

جمعی از مردم و دانشجویان چهارشنبه (۱۹ مهرماه) برای استقبال از شیخ ابراهیم زکزاکی در فرودگاه امام خمینی (ره) حضور پیدا کردند. این افراد با در دست داشتند عکس شیخ ابراهیم زکزاکی، سردار سلیمانی و آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در فرودگاه امام خمینی آماده استقبال از شیخ زکزاکی هستند.

شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه، با تأثیر از انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی(ره)، به مذهب شیعه مشرف شد و با تأسیس جنبش اسلامی نیجریه، ۳۰۰ مدرسه اسلامی در نیجریه و کشورهای همسایه آن تأسیس کرد. تعداد پیروان اهل بیت(ع) در نیجریه، با تلاش‌های وی به میلیون‌ها تَن رسیده است.

زکزاکی، در جریان حمله نیروهای ارتش نیجریه به حسینیه بقیة الله(عج) در شهر زاریا در سال ۱۳۹۴ بازداشت و زندانی شد. در این حمله حدود ۲ هزار نفر از شیعیان نیجریه که سه نفر از آنها فرزندان شیخ زکزاکی بودند، به شهادت رسیدند. او و همسرش پس از شش سال حصر خانگی و زندان در ۶ مرداد ۱۴۰۰ از تمام موارد اتهامی تبرئه و آزاد شدند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار