مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی:

ضرورت بهره‌برداری از نهج‌البلاغه برای نظام‌سازی و ساخت تمدن نوین اسلامی

«فرخنده» گفت: کتاب غنی نهج‌البلاغه امیرالمومنین(ع) برای نظام‌سازی و ساخت تمدن نوین اسلامی بسیار غنی و مفید است و باید برای ترویج سبک زندگی اسلامی در مقابل هجمه غرب استفاده بهتری از این کتاب ببریم.
کد خبر: ۶۲۲۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸ - 11October 2023

کتاب نهج‌ابلاغه برای نظام‌سازی و ساخت تمدن نوین اسلامی بسیار مفید استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «علی فرخنده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی امروز (چهارشنبه) در دومین همایش «صلح و امنیت از نگاه اسلام و غرب»، اظهار داشت: امسال در ایام دهه امامت و ولایت و سالروز مباهله که تقابل حق و باطل است یک طرحی را تحت عنوان «بررسی اندیشه تمدنی امام علی(ع) در نهج البلاغه» را پیشنهاد دادیم که این طرح در هشت مرحله در استان اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح فرهنگی در استان در حال اجرا است، بیان داشت: اولین گام آن کلیدواژه «حقوق بشر از نظر اسلام و غرب» است که به‌مناسبت روز مباهله به آن پرداخته و گام دوم نیز امروز با کلیدواژه «صلح و امنیت از نظر اسلام و غرب» در حال برگزاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اعلام اینکه گام سوم در هفته استکبارستیزی (آبان‌ماه) با کلیدواژه «صداقت و اخلاق از نگاه اسلام و غرب» و گام بعدی در آذرماه با کلیدواژه «آزادی» بیان خواهد بود، تصریح کرد: گام پنجم با عنوان «دموکراسی در نگاه اسلام و غرب» در دهه بصیرت، گام ششم «استقلال و آزادی در نگاه اسلام و غرب» در دهه فجر، گام هفتم «قدرت و نصرت در نگاه اسلام و غرب» در پنجم اردیبهشت 1403 برگزار می‌شود.

فرخنده با بیان اینکه گام هشتم این طرح نیز با عنوان «زن و خانواده از نگاه اسلام و غرب» در خردادماه سال آینده برگزار می‌شود، گفت: اختتامیه این طرح در روز عید غدیر سال آینده و در دهه امامت و ولایت با حضور مسئولان استانی و کشوری با معرفی برگزیدگان و جمع‌بندی آثار علمی برگزار می‌شود.

وی غرب را نماد و نمود واقعی جاهلیت عصر کنونی و دوران پسا مدرنیسم دانست و افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی اگر بخواهیم مسیر انقلاب اسلامی را ادامه دهیم باید اسلام را همه‌جانبه مراعات و نمودارش نهج‌البلاغه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه یکی از موضوعات مطرح در کشور موضوع «جهاد تبیین» است که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و معظم‌له بر موضوع نهج‌البلاغه نیز تأکید دارند، متذکر شد: کتاب غنی نهج‌البلاغه امیرالمومنین(ع) برای نظام‌سازی و ساخت تمدن نوین اسلامی بسیار غنی و مفید است و باید برای ترویج سبک زندگی اسلامی در مقابل هجمه غرب استفاده بهتری از این کتاب ببریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار