معاون فناوری اطلاعات و ارتباط فراجا خبر داد؛

راه‌اندازی ۳۰۰ سامانه و زیرسامانه در راستای تصمیم‌گیری فرماندهان انتظامی/ ارائه بیش از ۲۰ میلیون خدمت دفاتر پلیس + ۱۰

سردار دولتخواه گفت: بیش از ۳۰۰ سامانه و زیرسامانه طراحی و به روزرسانی شده که در گستره کشور در حال فعالیت است و در تصمیم‌گیری‌های فرماندهان انتظامی نقش‌آفرین هستند.
کد خبر: ۶۲۲۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲ - 11October 2023

راه‌اندازی ۳۰۰ سامانه و زیرسامانه در راستای تصمیم‌گیری فرماندهان انتظامی/ ارائه بیش از ۲۰ میلیون خدمت دفاتر پلیس + ۱۰به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «احمد دولتخواه» معاون فناوری اطلاعات و ارتباط فراجا در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز (چهارشنبه) و به مناسبت هفته فراجا برگزار شد، با بیان اینکه امروز معاندین با بهره‌گیری از رسانه، جنگ ترکیبی را در تمامی حوزه‌ها آغاز کرده است، اظهار داشت: یکی از رسالت‌های رسانه‌های داخلی مقابله با جنگ روانی دشمن در حوزه‌های مختلف است.

سردار دولتخواه گفت: فراجا امروز در تمامی حوزه‌های حاکمیتی نقش دارد و یکی از ابزار‌ها برای اجرای ماموریت حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است که می‌تواند تاثیرگذار باشد.

معاون فاوا فراجا افزود: بیش از ۳۰۰ سامانه و زیر سامانه طراحی و به روزرسانی شده که در گستره کشور در حال فعالیت است و در تصمیم‌گیری‌های فرماندهان انتظامی نقش آفرین هستند.

وی درباره حوزه‌های خدماتی هم گفت: معاونت فاوا در سه حوزه خدمت به آحاد مردم، خدمات به حوزه سازمان‌ها و دستگاه‌ها برای خدمات رسانی به مردم و ارسال داده‌ها و ایجاد پلتفرم و سکو‌ها خدمت رسانی می‌کند.

سردار دولتخواه اضافه کرد: هزار و ۴۰ دفتر پلیس +۱۰ در سراسر کشور مستقر است که امسال ۵۰ دفتر اضافه خواهد شد.

ارائه بیش از ۱۴ میلیون خدمت در قالب اپلیکیشن پلیس من

معاون فناوری اطلاعات و ارتباط فراجا با بیان اینکه ۳۲ خدمت در پلیس + ۱۰ ارائه می‌شود، تصریح کرد: در ۶ ماه امسال ۲۰ میلیون و ۴۰۰ خدمت در این دفاتر ارائه شد؛ همچنین از طریق وبگاه‌ها که ۲۷ خدمت ارائه می‌شود که در ۶ ماه امسال بیش از چهار میلیون خدمات ارائه شده است.

وی به ارائه ۱۴ میلیون و ۵۰۰ خدمت از طریق سامانه و اپلیکیشن پلیس من با ۳۶ نوع خدمت اشاره کرد و گفت: این میزان نسبت به سال گذشته ۳۴ درصد افزایش یافته است؛ همچنین به ۳۲ دستگاه ۲۲۹ میلیون خدمت ارائه شده است که ۳۲ درصد افزایش داشته و اکنون در تمامی کلانتری‌ها به صورت مستقیم پرونده‌ها به شکل سامانه‌ای وارد دستگاه قضایی شده است.

راه‌اندازی سامانه استعلام وضعیت خودرو

سردار دولتخواه در ادامه به راه‌اندازی سامانه استعلام وضعیت خودرو اشاره و اظهار داشت: این سامانه به طور لحظه‌ای شرایط و وضعیت وسائل نقلیه را در اختیار مردم قرار می‌دهد و قرار است روی سکو‌های خدمات عمومی مستقر شود.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات فراجا با تأکید بر اینکه با رضایت مالک مشخصات خودرو روی این سامانه قرار می‌گیرد، توضیح داد: هر وقت قرار است از وسائلی استعلام گرفته شود، ابتدا گذرواژه‌ای برای مالک به صورت پیامکی ارسال می‌شود و در صورت رضایت مالک وضعیت خودرو به خریدار نمایش داده می‌شود.

وی ادامه داد: تعدد معامله وسائل نقلیه، سابقه بیمه نامه، شرایط سند و حتی وضعیت گارانتی خودرو در این سامانه بارگذاری خواهد شد.

سردار دولتخواه با یادآوری اینکه طبق تبصره ۱۰ قانون بودجه باید قوه قضائیه، وزارت کشور، شرکت‌های بیمه و خودروسازان به این سامانه وصل شوند، گفت: تاکنون فراجا و صنعت بیمه به این سامانه متصل شده و به زودی بقیه سازمان‌ها هم باید به آن متصل شوند.

الحاق ۸ هزار البسه دوربین دار تا پایان سال به فراجا

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات فراجا در ادامه به هوشمندسازی پلیس پرداخت و گفت: هم‌اکنون ۲۰ هزار دستگاه دوربین البسه در اختیار پلیس قرار دارد که تا پایان امسال به ۲۸ هزار دوربین خواهد رسید.

سردار دولتخواه با بیان این مطلب که هشت هزار دوربین البسه تا پیش از آذرماه در اختیار پلیس قرار می‌گیرد، اظهار امیدواری کرد که با تامین اعتبارات لازم تا پایان سال تعداد بیشتری از مأموران پلیس به دوربین البسه تجهیز شوند.

وی خاطرنشان کرد: نیازمندی پلیس به دوربین البسه بیش از ۵۰ هزار دستگاه برآورد شده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار