دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

چه کسانی آرزوی آزادی قدس را در سر داشتند؟

کمتر کسی از شهدای دفاع مقدس و جبهه مقاومت است که آرزوی شرکت در نبردی که به آزادی فلسطین و نابودی اسرائیل می‌انجامد را نداشته است.
کد خبر: ۶۲۲۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۳ - 12October 2023

.به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، جمله معروفی از حاج ابراهیم همت هست که گفته «آسانترین جنگ، جنگ با اسرائیلی‌ها است» حرفی که احتمالا کمتر کسی در آن دوره که به نوعی اوج قدرت رژیم صهیونیست در غلبه بر فلسطینیان و فشار‌های بر ساکنان حقیقی بیت المقدس بود باور می‌کرد. وعده الهی، اما همیشه حق بوده و هست و دهه‌‍‌های بعد با شکست رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه با حزب الله و ۲۳ روزه غزه و سال‌ها مقاومت مردم غزه در برابر حملات هر روزه این رژیم شکننده بودن خود را به نمایش گذاشت تا حکایتی از طبل تو خالی قدرت نمایی آنان باشد.

«اسرائیل شر مطلق است، در دنیا هیچ چیز بدتر از اسرائیل نیست و اگر اسرائیل و شیطان با یکدیگر بجنگند ما در کنار شیطان می‌ایستیم» این صحبت‌های امام موسی صدر نزدیک به چهار دهه پیش است که گویی تصویر کامل امروز این رژیم از شرارت را نشان می‌دهد. رژیم صهیونیست آن روز رژیم صهیونیستی امروز است، بی هیچ تغییری، نه در فعل و نه ماهیت هیچ فرقی با گذشته ننگین خود ندارد و چه بسا امروزش بدتر از دیروزش و دیروزش بدتر از امروزش باشد، هرجا قساوت و دشمنی و جنگ افروزی و کشتار باشد گویی با نام اسرائیل عجین شده. از آن روز تاکنون هر رزمنده‌ای که در جبهه حق مبارزه کرده است مبارزه با اسرائیل دور از ذهن نبود. سربند‌های بسته شده رزمندگان ایرانی در دفاع مقدس مقابل رژیم بعث که فتح قدس آرزو می‌کردند و در میانه مبارزات خود از نابودی رژیم صهیونیستی و پیروزی در قدس سخن می‌گفتند.

هر رزمنده‌ای که در جبهه مقاومت اسلامی روزی در مقابل دشمن خود و اسلام جنگیده است بی شک جایی در پس ذهنش آرزوی مبارزه با رژیم صهیونیستی و آزادی قدس را دارد. حاج قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده جبهه مقاومت می‌توان پرچمدار این جریان دانست و البته همه فرماندهانی که در طول مبارزات خود همواره یادی از قدس و جهاد در این راه کرده‌اند.

فرمانده میدانی مقاومت حاج قاسم سلیمانی را شاید بتوان پرچمدار جریان مبارزه با اسرائیل دانست، هرچند که سرداران بزرگ دفاع مقدس ایران بار‌ها درباره آزادی قدس سخن به میان آورده‌اند. امام خمینی رهبر معنوی رزمندگان دفاع مقدس نیز آزادی قدس را در ادامه دفاع از کشور و پیروزی مقابل دشمن بعثی می‌دید و این نوید را می‌داد که سرنوشت قدس به دست رزمندگان مقاومت و مسلمانان و نیز خود مردم فلسطین رقم خواهد خورد.

حاج قاسم در خط مقدم مبارزه با اسرائیل بار‌ها در سخنرانی‌های خود به موضوع نابودی این رژیم و مبارزه در این راه اشاره کرده است، او در یکی از سخنرانی‌های خود گفته: «هیچ عوامل و آثار پایداری در این نظام دیده نمی‌شود. آثار پایداری از اعمال است و اعمالی که رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد این نشان دهنده ناپایداری است ما این‌ها را می‌بینم و حس می‌کنیم. ما این وحشت و دست و پا زدن که دیوانه وار عملیات‌های غیر ناجح را می‌بینیم که آثار تلاش‌های مذبوحانه اخرین است به این دلیل است که می‌گویم رژیم صهیونیستی پایدار نخواهد بود.»

حاج قاسم در صحبت‌های دیگری نیز به پیروزی جبهه مقاومت و نابودی اسرائیل اشاره مستقیم دارد و در اینباره ذکر می‌کند که «این وعده الهی حتما تحقق پیدا خواهد کرد و ما به وعده الهی اطمینان داریم. ما هیچ شبی نمی‌خوابیم مگر به دشمنمان فکر می‌کنیم. این رژیم ماندنی نخواهد بود.»

حاج قاسم در هشتم مرداد سال ۱۳۹۳ در پیامی به گروه‌های مقاومت فلسطینی نوشته است: ما در محضر خدای عزوجل، با شهدا عهد می‌بندیم که بر عهد خود پایبند بمانیم و دگرگونه نشویم؛ همانگونه که بودیم و هستیم به تکلیف دینی خود در حمایت از مقاومت عمل کنیم؛ ما تأکید می‌کنیم که در اصرار برای پیروزی مقاومت و بالابردن آن تا پیروزی ادامه خواهیم داد تا اینکه زمین و آسمان و دریا برای صهیونیست‌ها تبدیل به جهنم شود و قاتلان و مزدوران بدانند که حتی یک لحظه هم از دفاع از مقاومت، حمایت آن و پشتیبانی ملت فلسطین دست برنخواهیم داشت و تردیدی در این امر نخواهیم کرد. به همه یادآوری می‌کنیم که ما عاشقان شهادتیم و شهادت در راه فلسطین و در مسیر قدس، آرزویی برای هر مسلمان شریف است و بلکه آزادگان به این امر افتخار می‌کنند.

یکی از سخنرانی‌های مشهور حاج احمدمتوسلیان مربوط به رهایی سرزمین‏‌هاى مقدس اسلامى از دست امپریالیزم آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستى است. این فرمانده در آخرین سخنرانی خود خطاب به رزمندگان گفته بود: «هر شهرى که توسط اسرائیلى‌‏ها محاصره شده آزاد خواهیم کرد و اسرائیل را به سقوط مى‏‌کشانیم. روزى اسرائیل چنان بترسد و در فکر باشد که مبادا از لوله سلاحمان، به جاى گلوله، پاسدار بیرون بیاید. با اسراییل وارد جنگ خواهیم شد و عملیات‏مان را علیه آن‌ها شروع خواهیم کرد. هرکس با ماست؛ بسم‌‏الله! هرکس با ما نیست، خداحافظ! ما با ایمانمان مى‌‏جنگیم؛ جندالله با ایمانش مى‏‌جنگد. بگذار بوق‏‌هاى تبلیغاتى رسانه‏‌هاى صهیونیستى و سران اسرائیل به ما بگویند شما براى خودکشى آمده‌‏اید. ما ثابت مى‏‌کنیم که خون ما باعث خواهد شد که سرزمین‏‌هاى مقدس اسلامى از دست امپریالیزم آمریکا و این رژیم غاصب و فاسد صهیونیستى آزاد بشود.»

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار