در جمع وابستگان نظامی مقیم تهران؛

فرمانده نیروی دریایی سپاه: کوچک‌ترین تعرض به ایران با پاسخی پشیمان‌کننده مواجه می‌شود

دریادار تنگسیری گفت: در دفاع از کشورمان وارد شدن کوچک‌ترین خدشه به امنیت ایران را قاطع و پشیمان‌کننده پاسخ می‌دهیم.
کد خبر: ۶۲۲۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶ - 08October 2023

فرمانده نیروی دریایی سپاه: کوچک‌ترین تعرض به ایران با پاسخی پشیمان‌کننده مواجه می‌شودبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، همزمان با فرا رسیدن ۱۶ مهر روز نیروی دریایی سپاه، وابستگان نظامی سفارت‌خانه‌های مقیم تهران با دریادار پاسدار «علیرضا تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه دیدار کردند.

بنابراین گزارش، دریادار تنگسیری در جمع وابستگان نظامی مقیم تهران اظهار داشت: همواره پیام صلح و دوستی را به تمام کشور‌های دنیا صادر می‌کنیم و در دفاع از کشورمان وارد شدن کوچک‌ترین خدشه به امنیت ایران را قاطع و پشیمان‌کننده پاسخ می‌دهیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با یادآوری حماسه ۱۶ مهر روز شکست هیمنه پوشالی شیطان بزرگ آمریکا در خلیج فارس گفت: ۱۶ مهر ۱۳۶۶ یادآور نبرد مستقیم دلاوران از جان گذشته نیروی دریایی سپاه پاسدران انقلاب اسلامی با شیطان بزرگ در خلیج فارس است که یکی از برگ‌های زرین و افتخارآمیز تاریخ باشکوه انقلاب اسلامی در مقابله با استکبار جهانی با جانفشانی سرداران شهید نادر مهدوی و همرزمانش در خلیج همیشه فارس رقم خورد.

وی با اشاره به اینکه اقتدار ما ریشه در ایمان رزمندگان نیروی دریایی سپاه دارد، افزود: قدرت فقط منحصر به تجهیزات نیست و ما هیچ‌گاه شروع کننده جنگ در خلیج فارس نبودیم؛ اما وقتی پایانه‌های نفتی، کشتی‌های نفتی، تجاری و جزایر نفت خیز ما در خلیج فارس، مورد هدف قرار گرفت، نیروی دریایی سپاه شش سیلی عبرت‌آموز را به آمریکایی‌ها زد.

دریادار تنگسیری فلسفه شکل‌گیری نیرو‌های مسلح در جمهوری اسلامی را در جهت پیشرفت و فضایل انسانی و دفاع حقیقی از حقوق انسان‌هایی که مظلوم واقع شده‌اند، دانست و عنوان کرد: ما قدرت نظامی را برای پیشرفت و فضایل انسانی و دفاع حقیقی از حقوق انسان بکار می‌گیریم، در این راه به هیچ کسی زور نمی‌گوییم و از مظلوم برابر ظالم دفاع می‌کنیم و مقابل او تا پای جان ایستاده‌ایم.

فرمانده ندسا با اعلام پیام صلح به همه کشور‌های منطقه و فرامنطقه که در راستای امنیت پایدار و ثبات آرامش در منطقه قدم برمی‌دارند، گفت: جمهوری اسلامی ایران خواهان تعریف مسئولیت و ایجاد زمینه همکاری برای ترویج صلح، همبستگی و پیشرفت با بهره‌مندی از آزادی کشتیرانی و عبور و مرور دریایی و امنیت انرژی در مناطق دریایی است. ما همواره خواهان صلح، ثبات و آرامش در خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر بوده و هستیم، هیچ ناامنی و درگیری در این مناطق راهبردی که تأمین‌کننده بخش عمده‌ای از انرژی و کریدر‌های مواصلاتی دریایی جهان بوده و هست را برنمی‌تابیم، اجازه نمی‌دهیم که کشور‌های شرور و متجاوز، ثبات پایدار این مناطق را در راستای منافع خود و با تضعیف سطح همگرایی و هم افزایی برهم بریزند و خدشه‌ای به آن وارد کنند؛ بنابراین ما همواره پیام صلح، دوستی و برادری به کشور‌های منطقه و حتی کشور‌هایی که احترام به حقوق ما در این منطقه می‌گذراند، اعلام کرده‌ایم.

این برنامه بر روی عرشه ناو کاملاً ایرانی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور وابستگان نظامی مقیم تهران به دعوت نیروی دریایی سپاه در بندرعباس برگزار شد.

مهمانان در پایان بعد از اهدای نشان، با شناور شهید سلیمانی عکس یادگاری گرفتند.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار