در پی دیدار دبیر جشنواره فیلم کودک با سفیر اندونزی مطرح شد؛

پیشنهاد اکران مشترک و برگزاری هفته فیلم ایران در اندونزی

مجید زین‌العابدین در دیدار با سفیر اندونزی، پیشنهاد اکران فیلم‌های ایرانی و برگزاری هفته فیلم ایران را مطرح کرد.
کد خبر: ۶۲۲۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱ - 10October 2023

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «مجید زین‌العابدین» دبیر سی‌وپنجمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان با سفیر اندونزی دیدار و گفت‌وگو کرد.

زین‌العادبدین در این نشست گفت: سینما عرصه تعاملات فرهنگی و دیپلماسی عمومی است و فیلمسازان می توانند با زبان تصویر، با همه مردم دنیا صحبت کنند.

پیشنهاد اکران مشترک و برگزاری هفته فیلم ایران در اندونزی

سفیر اندونزی نیز که برای تماشای فیلم «سرسخت» محصول کشورش در بخش بین‌الملل، به اصفهان سفر کرده است، گفت: من از دیدن این فیلم احساساتی شدم. پس از تماشای فیلم «سرسخت» به مفهوم انسانیت می‌رسیم. این فیلم نشان می‌دهد که الگوهای فرهنگی، تمدنی و ادبی مردم اندونزی برای برخورد با جامعه معلولان چگونه است.

او افزود: امیدوارم پخش این فیلم باعث ارتقا پیدا کردن روابط فرهنگی در میان دو کشور شود. بسیار خوشحالم که کارگردان و تهیه‌کنندگان این فیلم، اثر خود را به جشنواره ارسال کردند و امیدوارم همکاری‌های میان دو کشور ادامه دار باشد.

در ادامه دبیر جشنواره سی و پنجم از سفیر کشور اندونزی دعوت کرد تا تعدادی از فیلم‌های ایرانی حاضر در جشنواره را تماشا کنند.

پیشنهاد اکران مشترک و برگزاری هفته فیلم ایران در اندونزی

در پایان این نشست که آنگی فریسکا کارگردان اندونزیایی نیز به همراه سفیر کشورش حضور داشت، فیلم شناخت جشنواره سی و پنجم به سفیر اندونزی اهدا شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار