مدیرعامل بنیاد تعاون وزارت دفاع خبر داد؛

مشارکت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ساخت طولانی‌ترین آزادراه کشور

امیر «باقری» از مشارکت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ساخت طولانی‌ترین آزادراه کشور به طول ۲۱۲ کیلومتر خبر داد.
کد خبر: ۶۲۱۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲ - 09October 2023

مشارکت وزارت دفاع در ساخت طولانی‌ترین آزاد راه کشوربه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ دوم «مسعود باقری» مدیرعامل بنیاد تعاون وزارت دفاع امروز در نشست خبری که با موضوع بهره‌برداری از آزاد راه شیراز-اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: مجموعه بنیاد تعاون وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با رویکرد کمک به پروژه‌های ملی بزرگ و به‌منظور مشارکت در یک طرح ملی و خدمت‌رسانی به عموم مردم به ساخت طولانی‌ترین آزادراه کشور اقدام کرده است.

وی در خصوص ضرورت‌های اجرای این پروژه افزود: کاهش مسیر به طول ۱۳۰ کیلومتر و کاهش مصرف سوخت و تلفات جاده‌ای از مزایای اصلی این آزادراه محسوب می‌شود و باید ذکر کرد که این آزادراه با بهترین مصالح و در شرایط مناسبی ساخته شد.

امیر باقری با بیان اینکه این پروژه سرمایه بزرگی از تجربه برای ما دارد و یک کارگاه بزرگ عمرانی در کشور است، تصریح کرد: مجموعه مهندسی و اجرایی بنیاد تعاون وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اتمام این آزادراه ثابت کرده است که یک ظرفیت عملیاتی و پشتوانه ملی است.

آزادراه شیراز-اصفهان به ارزش روز ۲۵ هزار میلیارد تومان و به طول ۲۱۲ کیلومتر آماده افتتاح است و روز ۱۹ مهر با حضور رئیس جمهور به‌طور رسمی بهره‌برداری می‌شود.

این آزادراه ۱۳۴ کیلومتر نسبت به مسیر موجود فعلی کوتاه‌تر است و استان‌های بوشهر و هرمزگان هم از آن بهره‌مند می‌شوند که کاهش سالانه ۱۳۰ میلیون لیتر مصرف سوخت و سالانه ۶۰۰۰ میلیارد تومان کاهش مصرف سوخت از مزایای این آزادراه است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار