معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش:

تولید قدرت دفاعی عامل فضای امن آسمان ایران است

امیر خوش‌قلب با بیان اینکه تولید قدرت دفاعی عامل فضای امن و دفاع نفوذناپذیر از آسمان ایران است، گفت: باید خود را به نیروی ایمان و دانش و دستیابی به تخصص مسلح کنیم و اگر به دنبال امنیت پایدار هستیم، فقط باید خود را قوی و تولید قدرت کنیم.
کد خبر: ۶۲۱۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳ - 09October 2023

تولید قدرت دفاعی عامل فضای امن آسمان ایران استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ دوم «محمد یوسفی خوش‌قلب» معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش در جمع کارکنان این نیرو با اشاره به برگزاری برنامه‌ها و ماموریت‌های مختلف پدافند در شهریور و مهر سال جاری اظهار داشت: برگزاری بزرگداشت ۱۰۸ شهید نیروی پدافند، مراسم عهد سربازی و رزمایش مشترک پهپادی که با شکوه و اقتدار خوبی انجام شد نشان‌دهنده این است که ما پرقدرت و با انگیزه هر چه بیشتر در جهت ادامه راه شهدا مصمم هستیم.

امیر خوش‌قلب با بیان اینکه رزمایش مشترک پهپادی ارتش دستاورد‌های خوبی بدنبال داشت، تصریح‌ کرد: اولین دستاورد بکارگیری رادار سه بعدی دقیق و بومی شهید جلیلوند بوده که در کشف دقیق اهداف رزمایشی بسیار موفق بود و مورد تحسین داوران و مهمانان رزمایش قرار گرفت.

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش دومین دستاورد رزمایش مشتر پهپادی را کشف اهداف خصوصا اهداف پهپادی در محیطی بدون انتشار امواج خواند و افزود: در این رزمایش تلفیق دقیق با بکارگیری اپتیک، جنگال، رادار و پهپاد در کشف و اقدام علیه اهداف هوایی به معرض ارزیابی گذاشته شد.

وی خاطرنشان‌کرد: انتقال سکوی زمین پایه به هوا یکی از موارد بسیار مهم و دستاوردی بسیار بزرگ در سطح نیرو‌های مسلح بود که مدت‌هاست در پی اجرای آن بودیم که در این رزمایش به صورت کاملا موفق انجام شد.

امیر خوش‌قلب انجام عملیات واکنش سریع کاملا غافلگیرانه و در فضای پر مبهم برای دشمن، ارتقای دست بلند پدافند در کشف و درگیری هوا به هوا را از دیگر دستاورد‌های این رزمایش دانست.

وی اضافه کرد: امروز نیروی قدرتمند پدافند هوایی در ساخت، نگهداری از تجهیزات عمده و آماده به کار در یک مسیر توسعه قرار گرفته و این جز با همت کارکنان متخصص و ولایت مدار این نیرو به وجود نیامده است.

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه تولید قدرت دفاعی عامل فضای امن آسمان ایران است، گفت: باید خود را به نیروی ایمان و دانش و دستیابی به تخصص مسلح کنیم و اگر به دنبال امنیت پایدار هستیم فقط باید خود را قوی کنیم و تولید قدرت کنیم.

وی گفت: امروز خیلی از دشمنان و فریب خوردگان قدرت و توان دفاعی ما را تکذیب می‌کنند، ولی ما باید با رعایت موارد امنیتی در رزمایش‌ها قدرت خود را نشان دهیم.

امیر خوش‌قلب با اشاره به فضای مخرب مجازی و رسانه‌ای دشمن در جنگ ترکیبی با سرمایه‌های کلان علیه ما گفت: فضای مجازی با اینکه می‌تواند یک فرصت باشد، اگر با آگاهی و شناخت و دانش وارد آن نشویم و به تکنیک‌ها و تاکتیک‌های دشمن آشنا نباشیم قطعا در معرض تهدید و آسیب جدی قرار خواهیم گرفت و مهم‌ترین اهداف آن جامعه و کانون خانواده است.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار