در کنفرانس بین‌المللی توفان‌های گرمسیری اقیانوس هند؛

امیر ایرانی: برگزاری رزمایش مرکب نیروی دریایی ارتش در اقیانوس هند/ ارتش تجربیات خود را در اختیار دانشمندان می‌گذارد

امیر دریادار «ایرانی» از برگزاری رزمایش مرکب نیروی دریایی ارتش در اقیانوس هند خبر داد.
کد خبر: ۶۲۱۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱ - 09October 2023

امیر ایرانی: برگزاری رزمایش مرکب نیروی دریای ارتش در اقیانوس هند/ ارتش تجربیات خود را در اختیار دانشمندان می‌گذارد

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش در اولین کنفرانس بین‌المللی توفان‌های گرمسیری اقیانوس هند که امروز (یکشنبه) در پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو برگزار شد، اظهار داشت: تأمین امنیت اقتصادی کشتیرانی و عمده شناور‌های نفتکش و تجاری را بر عهده داریم و لازم است حتماً از این توفان‌ها آگاهی قبلی داشته باشیم؛ چرا که دریانوردی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

دریادار ایرانی با بیان اینکه توفان‌ها از طرفی نعمت خداوند هستند، ولی چون به آن تسلط نیافته‌ایم نتوانسته‌ایم در جهان از ظرفیت آن استفاده کنیم، گفت: بنابراین باید بتوان از آن به‌عنوان فرصت استفاده کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش از برگزاری رزمایش مرکبی در اقیانوس هند با همکاری این کشور خبر داد و گفت: ان‌شاءالله در دیگر اقیانوس‌ها نیز همچنین رزمایشی برگزار خواهیم کرد.

وی گفت: با توجه به حضور در اقیانوس‌ها و مسیری که برای اولین بار رقم خورد، برداشت‌های خوبی در حوزه جو اقیانوس داشتیم و حتماً آن را در اختیار دانشمندان می‌گذاریم.

امیر ایرانی با بیان اینکه در حال گسترش همکاری با همه مراکز امنیت دریایی با اولویت اقیانوس هند هستیم و برای تبادل اطلاعات در موضوعات جوی آمادگی داریم، تصریح کرد: آمادگی داریم برای کمک به هواشناسی همه اقدامات لازم را انجام دهیم و اگر فرصت فراهم شود، دوستان در مراکز امنیت دریایی ما در چابهار و کنارک هم حضور یابند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با عمان و پاکستان در حوزه امنیت دریانوردی ارتباط مستقیم داریم و در تلاشیم که در اقیانوس هند و دیگر اقیانوس‌ها حضور جدی داشته باشیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش یادآور شد: ایران عضو نشست فرماندهان حاشیه اقیانوس هند است و مسئولیت دو کمیته در این نشست شامل کمیته امنیت و کمیته بشردوستانه با ایران است.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار