در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

رئیس پلیس اینترپل فراجا: توسعه دیپلماسی پلیس با کشورهای شرق آسیا/ استرداد مجرمان متواری به کشور

سردار کریمی‌ با بیان اینکه در توسعه دیپلماسی فقط به کشورهای همسایه بسنده نکرده‌ایم‌، گفت: در توسعه دیپلماسی پلیسی اولویت‌های ما کشورهای همسایه و هم سو است اما نگاهی به کشورهای شرق آسیا در حوزه‌های اطلاعاتی، عملیاتی و آموزشی داریم. 
کد خبر: ۶۲۱۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۵:۵۲ - 09October 2023

رئیس پلیس اینترپل فراجا: توسعه دیپلماسی پلیس با کشورهای شرق آسیا/ استرداد مجرمان متواری به کشورسردار مجید کریمی رئیس پلیس بین‌الملل فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، در خصوص اقدامات پلیس اینترپل فراجا اظهار داشت: طی روزهای گذشته با رایزنی‌های صورت گرفته متهمی‌ به کشور استرداد شد که در اغتشاشات سال منجر به قتل یک دختر خانم در یکی از استان‌های کشور شد.

سردار کریمی گفت: رسانه‌های غربی و معاند اعلام کردند که این دختر خانم توسط پلیس کشته شده است اما با بررسی‌های پلیس آگاهی و شناسایی قاتل که‌متواری شده بود با صدور اعلان قرمز و همکاری یکی از کشورهای همسایه این قاتل به کشور استرداد شد.

رئیس پلیس اینترپل در خصوص اقدامات این‌ پلیس افزود: اقدامات ما در دو بخش استرداد مجرمین و توسعه مناسبات همکاری بین‌المللی پلیس است.

وی خاطرنشان کرد: با تدابیر صورت گرفته توسعه مناسبات با کشورهای مختلف در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه به خوبی صورت گرفت و مراسم اربعین حسینی و همکاری‌های انجام شده نمونه‌ای از توسعه دیپلماسی پلیسی است.

سردار کریمی‌ با بیان اینکه در توسعه دیپلماسی فقط به کشورهای همسایه بسنده نکرده‌ایم‌، اظهار داشت: در توسعه دیپلماسی پلیسی اولویت‌های ما کشورهای همسایه و هم سو است اما نگاهی به کشورهای شرق آسیا در حوزه‌های اطلاعاتی، عملیاتی و آموزشی در دستور کار است. 

انتهای پیام/ 241

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار