در کنگره ملی شهدای استان همدان مطرح شد؛

سرلشکر سلامی: شهادت رمز پیروزی مسلمانان است/ امروز شاهد تولد یک فلسطین جدید هستیم

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: فلسطینی‌ها از درون خود جوشیدند و به شکل معجزه آسایی در اوج محاصره توانستند اسرائیل را ذلیل کنند و همه این‌ها از روحیه شهادت است؛ شهادت رمز پیروزی مسلمانان است.
کد خبر: ۶۲۱۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰ - 08October 2023

شهادت رمز پیروزی مسلمانان است/ امروز شاهد تبلور یک فلسطین جدید هستیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجلاسیه دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان، اظهار داشت: توصیف بسیار جامع و دل انگیزی را رهبر معظم انقلاب اسلامی از شخصیت جامعه همدان و خصوصیت‌های تعالی و برجسته مردمان این سرزمین و ستارگان درخشان استان همدان فرمودند.

سرلشکر سلامی افزود: هر جامعه و قومی به واسطه انسان‌های بزرگ، شخصیت‌های با‌فضیلت و عناصر برجسته او ساخته و توصیف می‌شود، عالمان بزرگ اندیشمند، حکمای عالیقدر، مجاهدان راه خدا، ادیبان و شهیدان هر سرزمین گویای وحدت شخصیت و طراز منزلت این دیار هستند.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: به فضل الهی استان همدان سرشار از مفاخر جاودانه در عرصه‌های مختلف حکمت و دانش و یکی از بیرق‌داران بزرگ تمدن اسلام و ایران است.

سرلشکر سلامی تصریح کرد: چهره‌هایی که همدان به واسطه آنان معرفی می شوند واقعا درخشان هستند؛ از شهیدان والامقام روحانی شهید محراب آیت‌الله مدنی که روزی امام جمعه همگان ما بودند، اندیشمند فیلسوف آیت‌الله مفتح که از شهدای وحدت حوزه و دانشگاه بود، تا شهیدان پرفروغ دوران دفاع مقدس که هشت هزار ستاره پر از روشنایی و نور در آسمان افتخارات این سرزمین می‌درخشند.

فرمانده‌ کل سپاه ادامه داد: در قافله کاروان شهیدان این سرزمین نام‌های جاودانه‌هایی همچون سردار شهید حسین همدانی را که تمام طول عمر خود از دوران جوانی تا لحظه‌ای که خدا را ملاقات کرد از میدان جهاد فاصله نگرفت را می‌بینیم. میدان جهاد این شهید والامقام به دفاع مقدس ختم نمی‌شود و هر لحظه که نیاز بود این انسان مردمی و نام آور حضور پیدا می‌کرد.

سرلشکر سلامی اضافه کرد: شهیدان بزرگ دیگری از این خاک پر کشیدند؛ می‌توان فرمانده بلند همت و خستگی ناپذیر که در همه جبهه‌ها حضور پیدا می‌کرد و در جستجوی شهادت در راه خدا بود سردار شهید سعید قهاری سعید را نام برد که یک فرمانده شجاع با اراده‌ی مصمم، شاداب و همیشه مهیای رزم بود که سرانجام در لباس جهاد در غرب کشور برای دفاع از امنیت این سرزمین شهادت را برگزید.

فرمانده کل سپاه توضیح داد: شهدا گلچینی از سوی خداوند هستند که زیباترین جلوه‌های معرفت و هنر جهاد را در روح این مردان می‌بینیم و آنان شایسته حضور در جوار رحمت الهی هستند.

سرلشکر سلامی افزود: شهید حاج میرزا محمد سلگی دیگر شهید نام آور و مجاهد این دیار است که او را در عملیات کربلای ۵ دیدم، آرامش، وقار و خستگی‌ناپذیری از خصوصیات اوست و در سال‌های اخیر نیز مورد لطف و عنایت نایب امام‌ زمان (عج) قرار گرفت. در میان شما چهره یک مرد آسمانی یک جانباز را می‌بینم که سردار سپاه جانباز فداکار حاج علی فضلی است و اینها واقعا فرماندهان لشکر انصارالحسین (ع) بودند.

فرمانده‌ کل سپاه عنوان کرد: هر چه از شکوه عالمان این سرزمین بگوییم کم گفته‌ایم، از مردمان خوب این دیار، انسان‌های مومن، فداکار، ولایی و همراه انقلاب که هشت هزار شهید به نسبت جمعیت این استان عدد فوق‌العاده بالایی است.

شهادت یک حقیقت دائمی است

سرلشکر سلامی با بیان اینکه شهادت یک حقیقت دائمی است و حتی زمان که قهرمان فراموشی است نمی‌تواند غبار کهنگی بر سیمای شهادت بنشاند، گفت: شهید زنده و جاری است و هرگز قدیمی نمی‌شود، زمان واقعیت‌های مختلفی را در خود پنهان کرده است، بسیاری از انسان‌ها با گذر زمان از تاریخ حذف شده‌اند، اما شهادت یک حقیقت دائمی است که هرگز با گذر زمان از یاد نخواهد رفت.

فرمانده کل سپاه تشریح کرد: اما این تنها خصوصیت شهادت نیست، بلکه آن چیزی که ما را در صحنه‌های سخت از اسارت‌ها نجات داد شهادت بود.

سرلشکر سلامی ادامه داد: جنگ یک‌ نمایی از دست به دست دادن همه قدرت‌های شیطانی در برابر یک ملت تازه به استقلال رسیده بود، در رهبری سیاسی واقعا جبهه دشمن همه ابزارهای سیاسی جهان را در اختیار داشت همه اطلاعات رسانه، نهادهای سیاسی بین‌اللملی در اختیار دشمن بود ما در نابرابری آنان ایستادیم و پیروز شدیم.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: وقتی مردانی با قلب‌های قوی و مطمئن قدم‌هایی با اراده‌ای آهنین برمی‌دارند، هیچ سلاحی قادر به مقابله بر علیه آنان نیست و این تجربه چهل و چهار ساله ما در انواع جنگ‌ها است که ما با شهادت پیروز شدیم. 

سرلشکر سلامی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی که مظهر قدرت ایران را شهدا دانستند، گفت: قدرت ایران شهادت است؛ البته به این معنا نیست که دارای سلاح نیستیم، مدرن‌ترین تجهیزات را داریم؛ اما می‌دانیم آنچه ما را به پیروزی می رساند شهادت است.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه بنابر گفته سردار شهید سلیمانی ما ملت شهادت و امام حسین (ع) هستیم، افزود: امام حسین (ع) تجلی شهادت است، نام او، راه او، خون های بر زمین ریخته در کنار او، ما را در همه صحنه‌ها پیروز می‌کند. از کمینگاه‌ها، از اروند، از کوه‌ها و زیر باران آتش، جوانان این سرزمین با قدرت ایمان و کوه شهادت پیش رفتند. 

سردار سلامی با اشاره به طوفان الاقصی گفت: امروز هم در صحنه فلسطین با قدرت ایمان، اسلام و قرآن است که فلسطینیان محاصره شده در تاریکی غزه که از چهار طرف سال‌ها در محاصره صهیونیست‌ها بودند و هیچ‌کس نمی‌توانست عبوری از مرزهایش داشته باشد، توانستند  پیروز شوند.

فرمانده کل سپاه عنوان کرد: امروز شاهد تولد یک فلسطین جدید بر پایه قدرت هستیم، فلسطینی که امروز ترس و وحشت را در درون خانه صهیونیست‌ها قرار داده است. فلسطین قهرمانی که امروز بدون هیچ مقاومتی از رژیم صهیونیستی آنان را تهدید،  اسیر  و از حقوق از دست رفته خود با شرافت دفاع می‌کند.

داستان رژیم صهیونیستی رو به پایان است

سرلشکر سلامی ادامه داد: امروز با یک اسرائیل جدید و یک موجود ضعیف که دیگر نمی‌تواند رجز بخواند مواجهیم. داستان رژیم صهیونیستی رو به پایان است. ما همیشه می‌گفتیم کسی نمی‌تواند به داد صهیونیست‌ها برسد، آمریکایی‌ها هم نمی‌توانند آنان را نجات دهند. آمریکا تکیه‌گاه سستی است، اسرائیل از آن سست‌تر است.

فرمانده کل سپاه در پایان متذکر شد: فلسطینی‌ها از درون خود جوشیدند و به شکل شگفت‌انگیز و معجزه آسایی در اوج محاصره توانستند اسرائیل را ذلیل کنند و همه این‌ها از روحیه شهادت است؛ شهادت رمز پیروزی مسلمانان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار