مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:

ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق روستایی راهکاری برای توسعه پایدار است

«خواجه‌ای» گفت: ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق روستایی راهکاری برای توسعه پایدار است.
کد خبر: ۶۲۱۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳ - 07October 2023

به گزارش دفاع‌پرس از زنجان، «رضا خواجه‌ای» مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان به مناسبت فرا رسیدن ۱۵ مهر روز ملی روستا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان متولی طرح‌های توسعه روستایی به خصوص با تهیه و اجرای طرح‌های هادی روستایی، مقاوم‌سازی مسکن روستایی با ظرفیت‌های فنی و مهندسی و کمک‌های حساب ۱۰۰ امام (ره) تلاش کرده در توسعه روستا‌ها و همچنین حل مشکلات این قشر گام‌های اساسی بردارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه، روستا‌ها به عنوان یکی از کانون‌های پرتحرک، مولد و موثر در اقتصاد کشور، مظهر خوداتکایی و خودکفایی است، افزود: روستا‌ها به عنوان مکان‌هایی برخوردار از مواهب طبیعی که کمتر دستخوش تغییرات دست ساخته‌های بشری شده‌اند جاذبه‌های گردشگری ویژه‌ای دارند.

وی همکاری نهاد‌های محلی و دهیاری با بنیاد مسکن برای توسعه روستا‌ها و تحقق اهداف این نهاد انقلابی را مهم تلقی نمود و تاکید کرد: می‌توان با کمک دهیاری‌ها و کار جمعی با سایر دستگاه‌های اجرایی زمینه‌های لازم برای توسعه و پیشرفت را فراهم کرد.

خواجه‌ای تصریح کرد: توسعه روستایی و ماندگاری جمعیت در روستا‌ها با توجه به فراهم شدن شرایط مطلوب معیشت و اشتغال ممکن بوده که هم‌اکنون توسعه روستایی با محوریت اشتغال و معیشت در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قرار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان کمک به اقتصاد روستا، تلاش برای ماندگاری مردم در روستا و حفظ ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی با اجرای طرح بافت با ارزش روستایی را مهم عنوان و خاطرنشان کرد: توجه به ایمن‌سازی روستاها، احداث کانال و دیوار حفاظتی و همچنین شناسایی و اولویت‌بندی روستا‌های در معرض آسیب و ساماندهی این مناطق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق روستایی را راهکاری برای توسعه پایدار دانست و گفت: در قالب طرح توسعه منظومه روستایی ۳۷۰ طرح اقتصادی در راستای اشتغال زایی در شهرستان طارم در حال اجرا است.

خواجه‌ای عنوان کرد: ۳۰۴ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی به ۲۶۹متقاضی در قالب این طرح پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان به تهیه و اجرای طرح هادی روستایی در راستای ایجاد زمینه توسعه و عمران و تأمین عادلانه امکانات اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر تعداد اجرای طرح هادی در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار، ۴۴۸ روستا است که می‌توان گفت، میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان زنجان ۶۳.۷ درصد و در سطح کشور ۵۸ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

وی ابراز داشت: آسفالت معابر ۱۵۳ روستا از محل اعتبارات قیر یارانه‌ای سهمیه سال ۱۴۰۱ با اعتبار ۶۲۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

خواجه‌ای، بهسازی و مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی روستایی را از اولویت‌های اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر شمرد و ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ترویج مقاوم‌سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستایی در پیشگیری از حوادث نقش مهمی دارد و با ارائه خدمات فنی، پشتیبانی و اعطای تسهیلات بانکی و وجوه بلاعوض به موضوع بازسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی تاکید جدی دارد.

خواجه‌ای خاطرنشان کرد: از مجموع ۹۲ هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی ۵۲ هزار واحد مسکونی در سطح استان مقاوم سازی شده که معادل ۵۶ درصد است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان به ساخت ۵۲۰ واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد روستایی و شهری به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و بنیاد مستضعفان اشاره کرد و گفت: براساس تفاهم‌نامه منعقد شده، تاکنون ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض، ۱۰ تن سیمان و ۲ تن میلگرد رایگان برای هر واحد مسکن روستایی پرداخت شده، به طوری که سهمیه سیمان ۵ هزار و ۲۰۰ تن و سهمیه میلگرد یک هزار و ۴۰ تن بوده است که بین متقاضیان توزیع شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار