مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی:

خلق آثار هنری در حوزه دفاع مقدس مدنظر ویژه هنرمندان این استان قرار گیرد

سرهنگ کریمی گفت: خلق آثار هنری در حوزه دفاع مقدس از سوی هنرمندان استان مرکزی مدنظر ویژه قرار گیرد تا بتوان این مهم را به سرمنزل اصلی در حوزه ترویج دفاع مقدس برسانیم.
کد خبر: ۶۲۱۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰ - 05October 2023

خلق آثار هنری در حوزه دفاع مقدس مدنظر ویژه هنرمندان این استان قرار گیرد

به گزارش دفاع‌پرس از اراک، سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی روز پنجشنبه در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس اظهار داشت: هنر، بهترین ابزار انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل آتی جامعه است و باید از این ظرفیت بیشترین بهره گیری را داشت.

وی تأکید کرد: این جشنواره ها از قدمت زیادی برخوردار است امید است همواره این حوزه با کیفیت بیشتر و آثار هنری بیشتری از هنرمندان استانی شاهد باشیم و با رقابت موجود هنرمندان رتبه های بهتری کسب کنند.

مدبر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان مرکزی گفت: ماموریت های زیادی به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس واگذار شده که نیازمند توجه و اقدامات ویژه است که بخشی از آن مرتبط با حوزه هنر و هنرمندان است.

سرهنگ کریمی بیان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، هیچ ابزاری در این برهه تاریخی در راستای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت برنده تر و تاثیرگذارتر از هنر نیست و افرادی که در حوزه دفاع مقدس هستند در راس ابن هنر هستند.

وی ادامه داد: برخی از جامعه هنری در فتنه سال گذشته مردود و از قطار انقلاب پیاده شدند که خود مسبب ان بودند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان مرکزی گفت: در نظام جمهوری اسلامی ارزشی و انقلابی بودن و ماندن، بسیار حائز اهمیت است و هنرمندان زیادی در کشور و استان فعالیت دارند که دارای پیشینه درخشانی هستند و سعی کردند دستخوش تحولات قرار نگیرند.

سرهنگ کریمی عنوان کرد: برخی از این جامعه هدف که رفتارهایی در شأن و جایگاه نظام نداشتند امید است به جرگه نظام و انقلاب بازگردند و قدر خود را بدانند چرا که نوع نگرش مسئولان نظام به این افراد با بخشش و رفعت است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: هر آنچه در زمینه هنر فعالیت کنیم کم است و سوژه یابی در حوزه شهدا که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است باید در اولویت قرار گیرد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به اینکه هر کدام از شهدا بیش از ۱۰۰ سوژه هنری در حوزه خاطرات، وقایع و اقدامات خود دارند، افزود: از زیبایی و خلاقیت هنر باید در پیگیری سوژه ها بیشترین بهره گیری را کرد تا تاثیر قابل توجه خود در جامعه بروز و ظهور کند.

سرهنگ کریمی افزود: هنر تنها معطوف به موضوع سینما، تئاتر و شعر نیست و هنر دریای عظیمی است که باید به آن، ویژه پرداخته شود تا بتوان گامهای مهمی در راستای ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت به نسل آتی جامعه برداشت.

وی اضافه کرد: در تولید آثار دفاع مقدس اقدامات قابل توجهی شده و هنرمندان نیز به دنبال تولید آثار فاخر هستند اما دستگاه‌های فرهنگی و هنری مرتبط آنگونه که باید از جامعه هنرمندان حمایت نمی‌کنند که امید است در این راستا تدابیر ویژه ای اندیشیده شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: در هفته دفاع مقدس به دلیل عدم حمایت دستگاههای متولی حوزه فرهنگ، بسیاری از برنامه ها اجرایی نشد و برخی تولیدات هم به دلیل بی توجهی مسئولان امر آنچنان مطلوب نبود و برخی تولیدات هم مناسب بود.

سرهنگ کریمی گفت: استان مرکزی ۱۳ شهید عرصه رسانه که اقدامات قابل توجهی در حوزه دفاع مقدس انجام دادند تقدیم انقلاب کرده که تیلز است اقداملت مناسبی در خصوص احصای شهدای فرهنگی و رسانه انجام دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار