نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی:

بهره‌مندی از ظرفیت‌های درمانی مشهد نیازمند حمایت ملی است/ مجلس، متولی گردشگری سلامت را مشخص کند

آیت‌الله «علم‌الهدی» گفت: مجلس شورای اسلامی باید متولی حوزه گردشگری سلامت را مشخص کند.
کد خبر: ۶۲۰۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲ - 04October 2023

بهره‌مندی از ظرفیت‌های درمانی مشهد نیازمند حمایت ملی است/ مجلس، متولی گردشگری سلامت را مشخص کندبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی در دیدار با «حسینعلی شهریاری» رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی که با حضور «محمود محمدزاده شبستری» رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و جمعی از مدیران حوزه بهداشت و درمان استان برگزار شد، با تأکید بر ضرورت حمایت ملی از زیرساخت‌های درمانی مشهدالرضا (ع) اظهار داشت: شاید وضعیتی که در مشهدالرضا (ع) وجود دارد، تقریباً در هیچ نقطه دیگری در کشور پیش نمی‌آید خصوصاً با ورود بیش از ۳۰ میلیون نفر زائر به‌طور سالیانه، اگر هم از هر ۱۰ نفر، یک نفر به خدمات پزشکی نیاز پیدا کند، نتیجه آن ورود بیش از سه میلیون بیمار به مراکز درمانی است که پاسخگویی به آن نه در بودجه دانشگاه و نه در اعتبار نهادهای بیمه‌گذار پشتیبانی نمی‌شود.

وی افزود: علاوه بر این، بسیاری از کسانی که به مشهد می‌آیند، مبتلا به بیماری‌های سخت و لاعلاجی هستند که راهی مشهدالرضا (ع) می‌شوند تا از ظرفیت مراکز درمانی اینجا استفاده کنند. به این دو دلیل جایگاه مشهد متفاوت از سایر نقاط کشور است و باید برای توسعه زیرساخت‌های درمانی مشهدالرضا (ع) تلاش کرد. البته اینکه ما متوسل به رئیس‌جمهور و مقامات دولتی می‌شویم تا مثلاً در یک موضوع خاص مثل حمایت از پروژه ساخت یک بیمارستان یا رفع نیاز زائران دهه آخر صفر کمک کنند، حقیقت این است که این مسائل، موضوعات مقطعی نیستند و باید یک نگاه ملی برای مشهد به وجود بیاید.

متولی گردشگری سلامت مشخص شود

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه متمرکزسازی ظرفیت خیرین سلامت، یک ضرورت بسیار مهم در ارتقای زیرساخت‌های درمانی استان و مشهد است، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات مهم مشهدالرضا (ع)، تسریع پروژه ساخت شهر سلامت است زیرا امروزه تجمع همه خدمات درمانی در برخی مناطق شهر همچون خیابان پرستار در بلوار احمدآباد مشهد است که نه‌فقط برای اهالی و ساکنان بلکه حتی برای دسترسی بسیاری از گردشگران سلامت هم مشکل ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: باید متولی حوزه گردشگری سلامت به‌دقت از طرف مجلس شورای اسلامی مشخص شود. این‌طور نمی‌شود که گردشگران غیرایرانی به مشهدالرضا (ع) بیایند، گرفتار مشکلات موجود شوند و با خاطره ناخوشایندی از مشهد بروند اما جریان پیگیری خبرنگاران و مردم هم میان وزارت گردشگری و وزارت بهداشت بلاتکلیف بماند. این شهر هرچه زائر و گردشگر دارد، در اصل بر مبنای عشق مردم ایران و سایر ملت‌ها به علی ابن موسی‌الرضا (ع) است و این موضوع، اهمیت رسیدگی به موضوع را دوچندان می‌کند.

کمک ۱۵ هزار میلیارد تومانی خیران سلامت در کشور

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی هم در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این کمیسیون و مجمع خیران سلامت گفت: جمعیت خیران سلامت چه در دوران بحران‌ها و چه در حوزه توسعه زیرساخت‌های درمانی همواره کمک‌حال مردم و نسخه شفابخش رویدادهای مثبت و مؤثر بوده‌اند تا جایی که فقط در دو ماه اول شیوع کرونا، بیش از ۱۶۴ میلیارد تومان کمک از طرف خیران برای تولید ماسک و ملزومات بهداشتی پیشگیری از ابتلا ارسال شد و با پایان دوره همه‌گیری کرونا هم این مشارکت‌ها ادامه داشته تا جایی که در یک سال گذشته بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان به همت خیران سلامت صورت گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها