سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش مطرح کرد؛

الحاق ۱۲ نوع پهپاد انهدامی و رزمی به سازمان رزم ارتش

امیر سرتیپ «شیخ» گفت: ۱۲ نوع پهپاد پروازی مختلف انهدامی و رزمی در رزمایش مشترک پهپادی به مرحله آزمایش در خواهد آمد و ان‌شاءالله پس از طی این مرحله، شاهد ورود این سامانه‌ها به سازمان رزم ارتش خواهیم بود.
کد خبر: ۶۲۰۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹ - 04October 2023

پهپادبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «علیرضا شیخ» سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ارتش صبح امروز در گفت‌وگویی تلویزیونی درخصوص این رزمایش اظهار داشت: در ادامه فاز تاکتیکی رزمایش در مرحله دوم وارد فاز عملیاتی شدیم.

امیر شیخ افزود: ما روز گذشته هنرنمایی پهپاد «ابابیل ۵» را در زمینه شناسایی و عملیات موفقیت‌آمیز رهگیری و انهدام را  از سوی پهپاد «کرار» شاهد بودیم؛ همچنین پهپاد «کمان ۱۹» نیز با قابلیت جنگال هواپایه رونمایی شد.

سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش، بیان کرد: در ادامه رزمایش و در ادامه فاز تاکتیکی مرحله نهایی، آزمایش توان عبور از کمند تور‌های جنگالی و سد‌های پدافندی پهپاد‌های آرش و کرار را داریم که قرار است از نقاط مختلف کشور به پرواز درآمده و در پرواز‌های گروهی در نقطه مشخص و زمان معلوم فرود بیایند.

امیر شیخ در تشریح سایر جزئیات مرحله نهایی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش، گفت: به چالش کشیدن توانایی پهپاد‌ها و پرنده‌های ما در محیط اخلالی جنگالی در صحنه رزم اهمیت دارد. در این مرحله از رزمایش قابلیت آفندی پرنده‌های خود را در مقابله و مواجهه با سامانه‌های اخلالگر آزمایش می‌کنیم.

وی ادامه داد: امروز در فاز نهایی رزمایش، ما با هدف قرار دادن اهدافی که در منطقه رزمایش کار گذاشته شده در مکان و زمان واحد قابلیت جدیدی از توان پهپادی ارتش را به نمایش خواهیم گذاشت.

سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش، تصریح کرد: در این مرحله ۱۲ مدل پروازی مختلف انهدامی و رزمی ما از پرنده‌های مختلف که در قالب کلی قریب به ۲۰۰ پرنده سازماندهی شده‌اند به مرحله آزمایش در خواهند آمد.

وی در پایان افزود: ان‌شاءالله پس از طی این مرحله، شاهد ورود این سامانه‌ها به سازمان رزم ارتش باشیم تا بتوانیم توان دفاعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را ارتقاء دهیم.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار