اردن تجاوزات علیه مسجدالأقصی را نقض قانون بین‌المللی دانست

وزارت خارجه اردن در واکنش به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مسجدالأقصی، بر محکومیت این تجاوزات تاکید کرد.
کد خبر: ۶۲۰۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۱ - 02October 2023

اردن تجاوزات علیه مسجدالأقصی را نقض قانون بین‌المللی دانستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت خارجه اردن تجاوزات مستمر صهیونیست‌ها علیه مسجدالأقصی و اعمال محدودیت بر فلسطینیان ساکن بخش قدیمی قدس را محکوم کرد.

امروز دوشنبه همزمان با سومین روز عید یهودی موسوم به «سوکوت» (به عربی، عید العرش)، صد‌ها شهرک‌نشین صهیونیست تحت تدابیر شدید امنیتی و با حمایت نظامیان رژیم اشغالگر وارد صحن‌های مسجد الاقصی شدند و ضمن انجام اقدامات تحریک‌آمیز علیه مسلمانان، اقدام به برپایی آیین‌های تلمودی کردند و در نزدیکی باب‌السلسله با نمازگزاران فلسطینی درگیر شدند.

عید سوکوت آخرین عید از اعیاد سه گانه یهودیان است که از ۲۹ سپتامبر گذشته آغاز شده و تا ۶ اکتبر ادامه می‌یابد. این عید هفت روزه به عید سایبان‌ها نیز معروف است و یادآور زمانی است که قوم بنی اسرائیل در بیابان سرگردان بودند.

بنابر گزارش شبکه الجزیره، وزارت خارجه اردن تأکید کرد که رژیم صهیونیستی حاکمیتی بر قدس شرقی اشغالی ندارد و حق هیچ گونه اعمال محدودیت برای ورود به مسجدالأقصی را ندارد.

اردن همچنین بر احترام رژیم صهیونیستی به تعهدات خود بر اساس قانون بین‌المللی و پایان دادن به اقدامات و تجاوزات علیه مسجدالأقصی تأکید کرد.

در بیانیه وزارت خارجه اردن همچنین آمده است که اقدامات تحریک‌آمیز مستمر علیه مسجدالأقصی نقض قانون بین‌المللی و وضعیت تاریخی و حقوقی آن است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار