جانشین هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی:

باید در راستای نهضت درختکاری بیشتر تلاش کنیم

امیر سرتیپ هاشمی گفت: مسئولین امر در دولت، جهاد کشاورزی، استانداران و فرمانداران همت کنند تا هر ایرانی بتواند در طول سال چند نهال و درخت بکارد تا این فرهنگ در سطح کشور گسترش پیدا کند.
کد خبر: ۶۲۰۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴ - 02October 2023

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «سید حسام هاشمی» جانشین هیئت معارف جنگ سپهبد شهید صیاد شیرازی در همایش تجلیل از فرماندهان ارتش و دست اندرکاران نهضت کاشت نهال که عصر امروز (دوشنبه) در سالن همایش برج آزادی برگزار شد، اظهار داشت: درخت موجود زنده ای است که برای بشر نفع داشته و در نگهداری زمین، خاک و تهویه هوا موثر است.

امیر سرتیپ هاشمی تاکید کرد: کشور ما نیمه خشک است و باید در راستای نهضت درختکاری بیشتر تلاش کرد؛ همچنین کاشت درخت در سلامت، اقتصاد و بهبود کیفیت آب و هوا موثر است.

جانشین هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی افزود: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در حوزه درختکاری، در این راستا ارتش جمهوری اسلامی ایران بیش از ۱۵۰ هزار اصله نهال درخت کاشته است.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ درختکاری در جامعه توسعه یابد، یادآور شد: کاشت نهال و درخت در کیفیت آب و هوای کشور موثر است و توسعه درختکاری نسبت به نفت چند برابر بیشتر درآمدزایی دارد.

امیر سرتیپ هاشمی تاکید کرد: مسئولین امر در دولت، جهاد کشاورزی، استانداران و فرمانداران همت کنند تا هر ایرانی بتواند در طول سال چند نهال و درخت بکارد تا این فرهنگ در سطح کشور گسترش پیدا کند.

وی درباره ارتباط نهضت درختکاری در ارتش با شهدای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: پیشنهاد نامگذاری هر نهال و درخت در نهضت درختکاری در ارتش به این دلیل است که یاد و نام شهدا زنده نگه داشته شود و سرباز وقتی در پادگان حضور پیدا می کند با شهیدان بیشتر انس گرفته و در حفظ و حراست از این درختان بیشتر تلاش کند‌.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار