در مراسم سالگرد شهادت شهید هاشمی:

رئیس سازمان بسیج مستضعفین: اقتدار ایران اسلامی در سایه خون شهدای وحدت به دست آمده است

سردار «سلیمانی» گفت: خانواده‌های شهدایی که چندین شهید را برای حفظ این کشور فدا کردند، الگوی بارز میهن‌پرستی هستند و اقتدار ایران اسلامی در سایه خون شهدای وحدت به دست آمده است.
کد خبر: ۶۲۰۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴ - 02October 2023

اقتدار ایران اسلامی در سایه خون شهدای وحدت به دست آمده استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، سردار «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین، امروز در مراسم سالگرد شهادت شهید «سید حمیدرضا هاشمی» در کرمان، ضمن تبریک هفته  وحدت اظهار داشت: نمونه مسلم و عینی وحدت و همدلی بین ملت ایران وحدت اهل تسنن و تشیع است که به عنوان یک امت واحد تلقی می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: وقتی سخنان از شهدای وحدت و امنیت است یک مفهومی که در طی بیش از چهار دهه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی مجسم شد  که در دوران تثبیت نظام و چه در دوران هشت سال دفاع مقدس که توطئه‌ها و فشار دشمن در قالب جنگ تحمیلی که با دفاع مقدس شکل گرفت.
 
وی با بیان اینکه بعد از دفاع مقدس دشمن فتنه‌های رنگارنگی را برای نظام طراحی و اجرا کرد تا این نظام را از پا درآورد، عنوان کرد: برای ذکر ارزش اقدامات شهدا باید گفت دستاوردهای شهدا بسیار عظیم و بزرگ است، دوره قبل از استقرار نظام دوره رژیم منحط پهلوی است که بنیان‌گذار این سلسله رضاخان است، او اولین سر سلسله‌ای است که بر خلاف تاریخ کشور ما، برای اولین بار فردی که انگلیس‌ها او را شناسایی و آزمایش کرده بودند، به‌عنوان شاه ایران انتخاب کردند و او را بر مقدرات کشور حاکم کردند.
 
سردار سلیمانی افزود: انگلیس‌ها توانستند در ایران که یک کشور بزرگ و تاریخی بود نفوذ کنند و شاه تعیین کنند، آنها نیاز به این قدرت داشتند تا نیروی مردمی و دفاعی را متلاشی کند. تمام سفرهای رضاخان برای لشکرکشی به ایالات بود، قیام عشایر جنوب، غرب و میرزاکوچک خان.... را سرکوب کرد و اعدام‌های دسته جمعی را انجام داد که امروز گزارشات آن وجود دارد.
 
وی گفت: علاوه بر این نیروی نظامی ۲۵ هزار نفری متحدالشکلی به نام ارتش رضاخان تشکیل داد و در همین دوره رودخانه آرارات، دهکده فیروزکوه و چند نقطه دیگر را به دشمن واگذار کرد، در شهریور ۱۳۲۰ متفقین از شمال و جنوب قصد اشغال کشور را داشتند، تاریخ می‌گوید عکس‌العمل رضاخان در مقابل این تجاوز به خاک کشور، تسلیم در مقابل متفقین بود.
 
سردار سلیمانی با طرح این سوال که حال عکس‌العمل نظام اسلامی در مقابل توطئه و تجاوز، و کسانی که امنیت کشور را به خطر می‌اندازند به چه شکل است؟ ابراز کرد: در پنج سالی که کشور اشغال بود محمدرضا پهلوی کوچک‌ترین ترین سخنی علیه آنها نگفت.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: زمانی که محمدرضا پهلوی بحرین را بخشید در مصاحبه‌ای گفت مروارید بحرین تمام شد و ما دیگر نیازی به بحرین نداریم و حال رسانه‌های اسرائیلی و معاند تلاش دارند آن دوره را به عنوان میهن‌دوستی معرفی کنند. شهدای ۴۴ ساله انقلاب نهایت میهن‌دوستی را از خود نشان دادند، از وحدت و هویت ملی و از تمامیت ارضی ما دفاع کردند و جان خود را فدا کردند.
 
سردار سلیمانی تصریح کرد: امروز نام ایران بلند آوازه است و مستقل‌ترین ملت شناخته شده و این نام جمهوری اسلامی است که همچون نگینی می‌درخشید و در مقابل نظام سلطه که سردمدار حکومتی شیطانی است، ایستاده است. این حسن شهرت ملت ایران در سایه خون شهدای وحدت و امنیت نظیر شهید هاشمی به دست آمده است؛ این شهید بزرگوار در سیستان‌وبلوچستان که مرکز وحدت معرفی شده جان خود را برای حفظ این وحدت فدا کرد. 
 
وی بیان کرد: در کردستان نزدیک به ۶ هزار شهید اهل سنت جان خود را برای حفظ کیان کشور و حفظ این وحدت فدا کردند و امروز نمونه مجسم پاسداری از میهن، شهدای گران‌قدر هستند. رسانه‌های بیگانه می‌خواهند بزرگ‌ترین خائن‌های تاریخ معاصر را به عنوان میهن‌پرست معرفی و جای جلاد و شهید را عوض کنند.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه حکومت محمدرضا پهلوی محصول خیانت بزرگی است که رضاخان آن را با کمک متفقین اجرا کرد، ابراز کرد: خانواده‌های شهدایی که چندین شهید را برای حفظ این کشور فدا کردند، الگوی بارز میهن‌پرستی هستند.
 
وی افزود: برگزاری این جلسات به‌عنوان جهاد تبیین جهاد و مقاومت بسیار حائز اهمیت است تا بتوانیم آن را به نسل جدید با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها پیوند دهیم. ما نباید از بیگانگان بترسیم و باید مقاومت کنیم، همان مقاومتی که از شهید سلیمانی آموختم؛ چرا که در دل تهدیدها، فرصت‌هایی است که می‌توانیم با استفاده از آنها رشد کنیم.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار