دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

تفرقه میان صهیونیست‌ها چالش جدید پیش روی تل‌آویو

برخی از مقامات ارشد نظامی رژیم صهیونیستی در واکنش به درگیری‌های اخیر میان شهرک‌نشینان صهیونیست در تل‌آویو، از تفرقه ایجاد شده به عنوان عاملی بسیار خطرناک برای آینده موجودیت این رژیم نام می‌برند.
کد خبر: ۶۱۹۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۰ - 30September 2023

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: درگیری‌های داخلی اخیر میان صهیونیست‌ها در تل‌آویو در شرایطی در هفته‌ها و ماه‌های اخیر درحال گسترش است که بسیاری از مقامات و کارشناسان رژیم صهیونیستی با اعلام خطر نسبت به این درگیری‌ها، از تفرقه و شکاف ایجاد شده مابین صهیونیست‌ها به خصوص در تل‌آویو به عنوان عاملی بسیار مهم و البته خطرناک برای آینده و موجودیت این رژیم نام می‌برند.

به صدا درآمدن زنگ خطر تفرقه در رژیم صهیونیستی

اما در این میان موضوع بسیار مهمی و حساسی که هراس و نگرانی مقامات رژیم صهیونیستی را موجب شده احتمال سرایت این تفرقه و درگیری‌ها به نهاد‌های نظامی و امنیتی این رژیم اشغالگر و نامشروع است. زیرا بر اساس اسناد و مدارک موجود و همچنین تحقیق و پژوهش‌های صورت گرفته، شکاف موجود بین صهیونیست‌ها این امکان و زمینه را دارد تا در نهاد‌ها و تشکیلات نظامی و امنیتی عمیق‌تر شود.

حال اگر به این موضوع بپردازیم که شکاف‌ها و تفرقه‌های موجود بین صهیونیست‌ها بعد از لایحه اصلاحات قضائی موردنظر نتانیاهو که موجب بیش از ۴۰ هفته برگزاری راهپیمایی‌های سراسری در تل‌آویو و سایر شهر‌های صهیونیست‌نشین شده بود همچنان حل نشده باید به این نتیجه رسید که این تفرقه‌ها اگر در ارتش رژیم صهیونیستی نیز نفوذ کند می‌تواند پیامد‌ها و عواقب بسیار دشوار و خطرناکی را برای سران و مقامات تل‌آویو به همراه داشته باشد.

به صدا درآمدن زنگ خطر تفرقه در رژیم صهیونیستی

البته باید به این مهم نیز توجه داشته باشیم که با توجه به اینکه ارتش این رژیم وظیفه پاسداری از این رژیم را برعهده دارد ایجاد شکاف و تفرقه در میان نیرو‌های آن بسیار خطرناک‌تر از ایجاد تفرقه بین سایر اقشار صهیونیست دارد و در صورتی که این بحران در میان ارتش رژیم صهیونیستی بیش از پیش تعمیق یابد رویداد‌های ناگواری انتظار صهیونیست‌ها را خواهد کشید.

از طرف دیگر بر اساس شواهد موجود پیرامون تشدید دوقطبی‌ها و تفرقه‌ها میان مردم ساکن سرزمین‌های اشغالی می‌توان گفت که بیش از ۱۰ ماه است که شاهد افزایش چشمگیر و معنادار حملات به رهبران، افسران و سربازان ارتش رژیم صهیونیستی هستیم. موضوعی که ضمن اینکه برای عملکرد و فعالیت‌های ذاتی این ارتش مشکل آفرین است برای وحدت ارتش این رژیم اشغالگر و نامشروع نیز بسیار خطرناک و ناگوار است.

به صدا درآمدن زنگ خطر تفرقه در رژیم صهیونیستی

اگر بخواهیم بهتر با شکاف‌ها و تفرقه‌های ایجاد شده در جامعه «اسرائیل» آشنا شویم لازم است تا درگیری‌های اخیر میدان «دیزنگوف» در مرکز تل‌آویو که در روز یکشنبه و در آستانه تعطیلات روز غفران را مورد توجه و کنکاش دقیق و همه جانبه خودمان قرار بدهیم تا به عمق اختلافات موجود میان صهیونیست‌ها پی‌ببریم. زیرا عمق این درگیری تا آنجا بود که سازمان‌دهندگان مراسم یهودیان و افراطیان ارتدوکس در ادعایی اعلام کردند که توسط مخالفان نتانیاهو مورد حمله و تعدی قرار گرفتند.

اما این تمام ماجرا نبود و «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی روز نیز سه‌شنبه هفته گذشته به درگیری‌ها در خیابان‌های سرزمین‌های اشغالی واکنش نشان داده و گفته بود: «نمونه‌ای تکان‌دهنده و دردناک را دیدیم؛ از اینکه چگونه درگیری داخلی در درون ما تشدید می‌شود و به مرز خود می‌رسد. چطور به این وضعیت وحشتناک رسیدیم؟ کسانی که به آتش این درگیری‌ها اضافه می‌کنند، تهدیدی واقعی برای اتحاد «اسرائیل» به شمار می‌روند».

به صدا درآمدن زنگ خطر تفرقه در رژیم صهیونیستی

این در حالی است که روز دوشنبه هفته گذشته نیز تل‌آویو شاهد تظاهرات و درگیری‌های خشونت‌آمیز در جریان برگزاری مراسم‌های سالیانه مرتبط با «روز غفران» بود و در این مراسم گروه‌های مذهبی افراطی تلاش‌هایی را برای جداسازی مردان و زنان در میدان‌ها و خیابان‌های شهر آغاز کرده بودند که این اقدام آن‌ها با مخالفت‌ها اعتراضات صهیونیست‌های شهرک‌نشین همراه شده بود.

در پایان باید به این مهم اشاره کرد که تفرقه‌ها و شکاف‌های ایجاد شده مابین صهیونیست‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی بعد از تصویب لایحه جنالی اصلاحات قضائی موردنظر نتانیاهو که موجب بروز تظاهرات‌های گسترده‌ای در تل‌آویو و سایر شهر‌های سرزمین‌های اشغالی شده بود با لغو موقت اجرای این لایحه در ظاهر متوقف شده است، اما همانند آتشی زیر خاکستر همچنان شعله‌ور بوده و منتظر کوچکترین جرقه است تا دوباره شروع شود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار