جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح:

ساخت و پرتاب ماهواره نور ۳ توسط دانشمندان جوان مایه افتخار است

امیر سرتیپ «نصیرزاده» گفت: اینکه جمهوری اسلامی هم ماهواره می‌سازد و هم پرتاب می‌کند و در مدار قرار می‌دهد، اقدام بزرگی است و افتخار می‌کنیم که این مهم توسط دانشمندان جوان ما صورت گرفته است.
کد خبر: ۶۱۹۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱ - 27September 2023

ساخت و پرتاب ماهواره نور ۳ توسط دانشمندان جوان مایه افتخار استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ خلبان «عزیز نصیرزاده» جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح پس از پرتاب و در مدار قرار گرفتن موفق ماهواره نور ۳ با تبریک این اقدام غرورآفرین به ملت شریف ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز شاهد تزریق موفقیت‌آمیز ماهواره نور ۳ با ماهواره‌بر بومی توسط نیروی هوافضای سپاه بودیم که این ماهواره با چند ماموریت پرتاب و با موفقیت در مدار قرار گرفت.

امیر سرتیپ نصیرزاده با بیان اینکه علوم و شاخه‌های متعدد دانشی در پرتاب یک ماهواره نقش دارند، افزود: به این مهم افتخار می‌کنیم که دانشمندان جوان ما و چهره‌هایی شاداب و با انگیزه تمامی مراحل طراحی و ساخت و پرتاب این ماهواره را برعهده دارند.

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه در عرصه‌های مختلف نیازمند حضور در فضا هستیم، عنوان کرد: این موفقیت سرآغازی برای ماهواره‌های مختلف در سطوح، ابعاد و مأموریت‌های مختلف می‌باشد.

امیر نصیرزاده با تاکید بر اینکه پرتاب ماهواره اقدامی مهم و اساسی است که تعداد کشور‌هایی که از این قابلیت برخوردارند محدود است، گفت: اینکه جمهوری اسلامی هم ماهواره می‌سازد و هم پرتاب می‌کند و در مدار قرار می‌دهد، اقدام بزرگی است که افتخار می‌کنیم که این مهم توسط دانشمندان جوان ما صورت گرفته است.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار