رئیس دانشگاه محقق اردبیلی:

جمهوری اسلامی در همه عرصه‌ها حرف برای گفتن دارد

«چمنی» گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه‌ها حرفی برای گفتن دارد و ما باید این پیشرفت‌ها را قدر دانسته و پاس بداریم.
کد خبر: ۶۱۹۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵ - 26September 2023

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، «اسماعیل چمنی» رئیس دانشگاه محقق اردبیلی امروز (سه‌شنبه) در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: به برکت خون شهدا با آرامش و آسایش در مسیر تحول و پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام برمی‌داریم؛ هرچند در یک سال گذشته دشمنان نظام و انقلاب دست به دست هم دادند که با ایجاد جنگ ترکیبی با اهداف سیاسی، شئونات ایرانی اسلامی را نشانه روند؛ ولی شناخت کافی از مردم ایران نداشتند و شکست خوردند.

وی ادامه افزود: شتاب علمی جمهوری اسلامی ایران ۱۱ برابر متوسط جهانی است و در این عرصه پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته‌ایم و در میان ۵۷ کشور اسلامی دومین کشور از لحاظ تولید علم و اولین کشور از لحاظ استنادات علمی هستیم.

چمنی گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه‌ها حرفی برای گفتن دارد و ما باید این پیشرفت‌ها را قدر دانسته و پاس بداریم؛ چرا که همه این موفقیت‌ها را مدیون شهدایی هستیم که خون خود را تقدیم نظام کردند و با آبیاری درخت انقلاب آن‌را تنومند کردند.

حجت‌الاسلام محمدرضا مصلح‌نیا، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه شهدا جزو محبوب‌ترین مخلوقات پروردگار هستند، گفت: شهدا نماد و راهنمای ما در مسیر زندگی هستند.

وی با بیان اینکه شهدا با عناوین مختلف شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافع حرم، امنیت، ترور، سلامت و... در برهه‌های مختلف راهنمای ما بودند، تاکید کرد: کار‌های ما در راستای ماندگاری و نورانیت مسیر شهدا باشد.

دوران دفاع مقدس تمامیت ارضی کشور را تضمین کرد
محسن پناهیان، معاون سیاسی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل هم در این نشست با بیان اینکه دوران دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ کشور است، گفت: هشت سال دفاع مقدس به پایان رسید، ولی دشمنی دشمنان به پایان نرسید، بلکه وارد فاز دیگری شد.

وی افزود: انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس تمامیت ارضی کشور را تضمین کرد. امروز در دنیا افرادی که برای کشورشان زحمت کشیده و از دنیا رفته‌اند، مردمانشان قدردان آن‌ها هستند و مردم ما نیز قدردان رشادت‌های شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان هستند.

معاون سیاسی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با بیان اینکه امروز امنیت کشور را فراتر از مرز‌ها تامین می‌کنیم، افزود: استراتژی روز دشمن، تصرف مغز‌ها است که مقام معظم رهبری از آن به عنوان جنگ شناختی و ادراکی یاد می‌کنند و در این جنگ، فرماندهان اساتید و نخبگان هستند.

وی با اشاره به اینکه دشمن به هر کلاس درس، به چشم یک منطقه جغرافیایی نگاه می‌کند، ادامه داد: در این صورت جهاد تبیین در کلاس‌های درس به منظور شکست جنگ ادراکیِ دشمن، ضروری است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار