معاون هماهنگ‌کننده سازمان اطلاعات سپاه:

اصرار مقامات آمریکایی برای حمله به ایران/ قدرت‌های مطرح دنیا از ما تقاضای دریافت سلاح دارند

سردار تولایی گفت: اخیراً در جلسه جو بایدن و وزیر دفاع آمریکا برای حمایت از آشوبگران و ایجاد یک آشوب جدید اصرار داشتند که حمله‌ای حتی کوچک علیه ایران انجام شود؛ اما خودشان صراحتاً گفتند که اگر اولین شلیک را علیه ایرانیان کنیم، جان تمام سربازان آمریکایی در منطقه به خطر خواهد افتاد.
کد خبر: ۶۱۸۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵ - 23September 2023

اصرار مقامات آمریکایی‌ها برای انجام حمله به ایران/قدرت‌های مطرح دنیا از ما تقاضای دریافت سلاح دارندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس‌، سردار «محمد تولایی» معاون هماهنگ‌کننده سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگویی رادیویی درباره تأکید مقام معظم رهبری بر ضرورت نهادینه شدن و گسترش فرهنگ و تفکر مقاومت به‌عنوان یکی از دستاورد‌های دفاع مقدس اظهار داشت: همان‌طور که مقام معظم رهبری اشاره فرمودند، دفاع مقدس فرهنگ مقاومت را هم در داخل و هم در خارج از کشور نهادینه کرد.

سردار تولایی افزود: تأثیرگذاری دفاع مقدس به حدی بوده که در خارج از مرز‌ها نیز جبهه مقاومت شکل گرفت و یک ژئوپلیتیک جدید در جغرافیای سیاسی منطقه به‌عنوان «جغرافیای مقاومت» ترسیم شد.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان اطلاعات سپاه در ادامه یادآور شد: دوران دفاع مقدس و جنگ هشت ساله در شرایطی بر ما تحمیل شد که همه قدرت‌های بزرگِ آن زمان در مقابل ما و در دفاع از صدام عمل می‌کردند و آن‌ها پیروزی صدام را بر ایران قطعی می‌دانستند و با همین فرضیه هم جنگ را بر ما تحمیل کردند.

وی ادامه داد: قدرت‌های بزرگ در زمان جنگ تحمیلی یک اشتباه کردند و اشتباهشان هم این بود که روحیه معنوی و فرهنگی و توحیدگرایی که به واسطه پیروزی انقلاب در مردم ایجاد شده بود را محاسبه نکرده بودند.

سردار تولایی با بیان اینکه روحیه توحیدی ملت ایران و رهنمون‌های امام خمینی (ره) به عنوان یک فقیه و فرمانده کل قوا شکلی از مقاومت را در مردم شکل داد، گفت: این موضوع باعث شد که همه محاسبات دشمنان جمهوری اسلامی ایران به شکست بیانجامد و برای اولین بار بود که یک ملت بدون محاسبه تجهیزات نظامی آن روز و فقط با اراده خود توانست بر ارتش تا دندان مسلح مقابل پیروز شود و بعد از آن هم، ملت‌های مختلف مقاومت را در خود ایجاد کردند و جبهه‌ها و نهضت‌هایی را شکل دادند.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان اطلاعات سپاه روحیه ایستادگی، صبر، استقامت و بردباری و تاب‌آوری در مقابل فشار‌های دشمن را از مؤلفه‌های قدرت ملی هر کشوری دانست و افزود: این‌گونه حماسه‌ها از نظر تاریخی نیز الگوبخش و الهام‌بخش و جذاب است؛ به‌طوری‌که یک مؤلفه تمدنی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه استمرار این مولفه و روحیه مقاومت در حوادث مختلف باعث ایجاد یک قدرت بازدارندگی در ما شده است، افزود: اخیراً در جلسه جو بایدن و وزیر دفاع آمریکا برای حمایت از آشوبگران و ایحاد یک آشوب جدید اصرار داشتند که حمله‌ای حتی کوچک علیه ایران انجام شود، اما خودشان صراحتاً گفتند که اگر اولین شلیک را علیه ایرانیان کنیم، جان تمام سربازان آمریکایی در منطقه به خطر خواهد افتاد و این ناشی از همین روحیه مقاومتی است که در ملت ایران می‌بینند و می‌دانند که اگر یک موشک شلیک کنند، ده‌ها موشک دریافت خواهند کرد.

سردار تولایی افزود: اقتدار جمهوری اسلامی ایران امروز به اندازه‌ای است که قدرت‌های مطرح دنیا از ما تقاضای دریافت سلاح‌هایی دارند که به دست متخصصان جوان مملکت خودمان طراحی، تولید و تکثیر می‌شود و این حاصل همان روحیه مقاومت ملت ایران است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار