در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

نماینده مجلس شورای اسلامی: بهره‌گیری از ابزار هنر برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس/ واقعیات دفاع مقدس در فعالیت‌های فرهنگی باید تبیین شود

نخعی گفت: مسئولان باید با بهره‌گیری از ابزار هنر و فناوری‌های جدید ارتباطی ارزش‌ها و باورهای شهدا و رزمندگان دفاع مقدس را به نسل جوان انتقال دهند.
کد خبر: ۶۱۸۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۳ - 25September 2023

نماینده مجلس شورای اسلامی: بهره‌گیری از ابزار هنر برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس/ مطالبات امام خامنه‌ای ناظر به بُعد کیفی است«مصطفی نخعی» نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با تأکید بر حفظ یاد و خاطره دوران هشت سال دفاع مقدس و فداکاری‌های شهدا اظهار داشت: وجه تمایز مدیریت در دوران هشت سال دفاع مقدس با امروز روحیه جهادی و انقلابی شهدا و رزمندگان بود که رمز پیروزی بر دشمن تلقی می‌شود.

نخعی خاطرنشان کرد: ما در دفاع مقدس هم در مقابل دشمن بعثی که از سوی تمام قدرت‌های غربی و شرقی مورد حمایت بود می‌جنگیدیم و هم در مناطق محروم اقدامات زیربنایی انجام می‌دادیم که در نوع خود شاید بی‌نظیر باشد. زیرا، تا کنون سابقه‌ای از کشورهای درگیری جنگ وجود نداشته است که در عین پرداختن به جنگ موضوعات زیربنایی خود را پیش برده باشند.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: بنده نمی‌گویم که امروز روحیه جهادی و انقلابی در بین مردم و مسئولان وجود ندارد، اما، قطعاً در دوران دفاع مقدس روحیه ایثار، فداکاری و کار جهادی بسیار پرنگ‌تر بود، نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم این است که با بهره‌گیری از ابزار هنر و فناوری‌های جدید ارتباطی ارزش‌ها و باورهای شهدا و رزمندگان دفاع مقدس را به نسل جوان انتقال دهیم.

وی افزود: نیاز داریم که هم‌افزایی و انسجام بیشتری بین نیروهای انقلاب و جهادی ایجاد کنیم، تا اقدامات خوبی که صورت گرفته با سرعت بیشتری به منصه ظهور برسد و اثرگذاری آن در جامعه ملموس باشد. رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز چندی پیش که در جمعی از مردمان سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی سخنانی ایراد کردند، به نکته مهم وحدت و انسجام در کشور اشاره داشتند.

نخعی در ادامه گفت: آنچه مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تبیین واقعیات دفاع مقدس است، بُعد کیفی فعالیت‌های فرهنگی ناظر بر دفاع مقدس است، نه بُعد کمی. تألیف متعدد کتب، ساخت فیلم، برگزاری یادواره شهدا، خاطره‌گویی و سایر تولیدات فرهنگی از حیث کمی آمار قابل قبولی دارند، اما به دلیل اینکه در بُعد کیفی مطلوب نظر جامعه مخاطب نیست، اثرگذاری لازم را نداشته‌اند و طبق فرموده معظم‌له «حق مطلب ادا نشده است».

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هر نسل زبان خود را دارد و برای انتقال مفاهیم و ارزش‌های دینی و ملی باید به زبان آنها سخن بگوییم، بنظرم ما بعد روانشناسی و نحوه ارتباط‌گیری با نسل جوان را به خوبی مورد توجه قرار نداده‌ایم که می‌توانیم بسیار بهتر از این عمل کنیم.

وی افزود: دوران هشت ساله دفاع مقدس را نباید کوچک بشماریم، در این مقطع زمانی ملت ایران در مقابل تمام دنیا ایستادگی کرد و در نهایت با رشادت و جانفشانی شهدا به پیروزی رسید.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار