امام جمعه موقت سمنان:

وحدت ملی از دستاوردهای دفاع مقدس است

حجت‌الاسلام «عبدوس» وحدت، همدلی و انسجام را از جمله دستاوردهای دفاع مقدس دانست و گفت: دشمنان در جنگ تحمیلی به دنبال ضربه به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بودند اما هرگز به این امر نرسیدند.
کد خبر: ۶۱۸۰۷۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶ - 22September 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، حجت الاسلام «محمدباقر عبدوس» امام جمعه موقت سمنان در خطبه‌های امروز نماز جمعه ضمن اشاره به حضور رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل، اظهار داشت: دفاع حجت الاسلام رئیسی از قرآن کریم یکی از نقاط برجسته این سفر و سخنرانی در سازمان ملل بود.

وی با بیان اینکه دیپلماسی عمومی یکی از نقاط موفق کارنامه دولت سیزدهم است، گفت: قرارگیری ایران در بین کشورهای ابرقدرت اقتصادی مانند کشورهای عضو معاهده بریکس و پیمان شانگهای و دیگر معاهدات بین‌المللی نشانه این موفقیت‌هاست؛ لذا امروز باید دستاوردها را به‌خصوص برای نسل امروز انقلاب اسلامی تبیین کرد تا در جریان امور قرار بگیرند.

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه موفقیت‌های دولت سیزدهم در بخش‌های مختلف نشان می‌دهد که دولتمردان در حال کار برای مردم هستند، افزود: البته مشکلاتی نیز در کشورمان وجود دارد که نمی‌توان نادیده گرفت؛ اما مشخصاً باید گفت مسئولان در تلاش هستند تا این مشکلات را نیز از میان بردارند.

عبدوس با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس و همچنین سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع پیشکسوتان عرصه جهاد و ایثارگری، تاکید کرد: همانطور که معظم‌له فرمودند، دوران دفاع مقدس از سه جهت دارای اهمیت تبیینی است؛ نخست اینکه چه کسانی از کشور دفاع می‌کردند، دوم اینکه مردم از چه چیزی دفاع می‌کردند و سوم دستاوردهای دفاع مقدس چیست که تمام این موارد را باید برای نسل جوان بازگو کرد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین دستاوردهای دفاع مقدس اتکای به خود بود؛ چرا که مردم ما در دوران دفاع مقدس با دست خالی و در تنهایی و مظلومیت دفاع کردند، ابراز کرد: بسیاری از کشورهای دنیا صدام را در این نبرد یاری می‌کردند.

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه دشمنان در جنگ تحمیلی به دنبال ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بودند اما هرگز به این خواسته خود نرسیدند، گفت: مردم ما با عنایات الهی و امام زمان (عج) و با ایثارگری در سایه ایمان و توکل به خدا و ر سایه رهبری و ولایت به پیروزی رسیدند.

عبدوس، وحدت، همدلی و انسجام را از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس دانست و گفت: در دوران دفاع مقدس ارتش و سپاه، بسیج و نیروهای مردمی و انتظامی در کنار هم دوشادوش هم با وحدت و انسجامی مثال زدنی از کشورمان دفاع کردند و این یکی از درس‌های دوران دفاع مقدس برای امروزمان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار