قدردانی نماینده ولی‌فقیه در لرستان از حضور مردم در عزاداری محرم و صفر

حجت‌الاسلام شاهرخی از برگزاری مواکب اربعین حسینی و مراسم عزاداری محرم و صفر در استان لرستان از مردم این استان قدردانی کرد.
کد خبر: ۶۱۶۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱ - 17September 2023

قدردانی نماینده ولی‌ فقیه در لرستان از حضور مردم در عزاداری محرم و صفربه گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید احمدرضا شاهرخی»، نماینده، ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد در پیامی از مردم لرستان به خاطر برگزاری مواکب اربعین حسینی و مراسم عزاداری محرم و صفر در استان قدردانی کرد.

در این پیام آمده است:

«سپاس و ستایش خداوندی را که منت نهاد و ما را در مسیر انوار تابان هدایت اهل‌بیت عصمت و طهارت صلوات الله علیهم اجمعین قرار داد.

سلام و تحیت بی پایان بر حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی و آل طاهرینش، هادیان امت، مروجان شریعت و صاحبان شفاعت، که مودت‌شان طریق نجات و حُبشان راه کمال و سعادت است.

همواره محرم و صفر و مکتب پر افتخار عاشورای سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نسخه بی‌بدیل و شفابخش و مسیر تضمین‌کننده عزت، آزادگی و انسانیت است.

مردم شریف ایران اسلامی و استان لرستان که از دیرباز مهد ایمان، عشق و محبت و وفاداری به اسلام و اهل‌بیت بوده است، در این ایام با اقامه عزای حسینی و حفظ شعائر مذهبی و برپایی مواکب اربعین نشان دادند که با وجود توطئه‌های دشمنان، عشق و ارادت به سالار شهیدان و عاشورا و اربعین حسینی خاموش شدنی نیست، بلکه هر چه می‌گذرد عواطف انسانی و ایمانی را شعله‌ورتر، فهم و اندیشه آزاداندیشان عالم را ناب‌تر و جوشش حق‌طلبی و عدالت‌خواهی آزادی‌خواهان عالم را بیشتر می‌کند.

امسال اربعین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) که با حضور ۲۵ میلیون زائر حسینی و حضور انبوه و متراکم عزاداران در دهه آخر صفر در سراسر ایران اسلامی پرشورتر از سال‌های پیش برگزار گردید، این پیام را به عالم منتشر کرد که مکتب نجات‌بخش سالار شهیدان روز به روز عالم‌گیرتر می‌شود و عشق به حسین ابن علی (ع) فراتر از همه مرز‌های عقیدتی، مذهبی و جغرافیایی است.

لازم می‌دانم ضمن عرض تبریک حلول ماه ربیع‌الاول، از کلیه مردم شریف استان لرستان، خصوصاً نوجوانان و جوانان عزیز، هیئت‌های مذهبی، مواکب حسینی در جای جای استان و کشور عراق، روحانیون و مبلغین و وعاظ محترم، ائمه جمعه و جماعات، ذاکران و مداحان، صاحبان حسینیه‌ها، تکیه‌ها و بقاع متبرکه، دستگاه‌های خدماتی، امدادی و درمانی، نیرو‌های نظامی، انتظامی و امنیتی و بسیج، ستاد عتبات عالیات، سازمان‌ها و نهاد‌های فرهنگی، فعالین حوزه رسانه، صدا و سیمای ملی و استانی که زمینه برپایی و استفاده مردم از مجالس محرم و صفر و اربعین را فراهم کردند کمال تشکر و قدردانی را دارم.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار