در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی: توسعه همکاری‌ «نهاجا» با دانشگاه‌های نظامی کشور/ باید در لبه دانش حرکت کنیم

امیر سرتیپ طالب‌زاده با بیان اینکه باید در لبه دانش حرکت کنیم تا غافلگیر نشویم، گفت: مأموریت امروز نیروی هوایی ارتش محدود به جنگ فیزیکی نبوده، بلکه حوزه‌های جنگ ترکیبی و مسائل آن را هم شامل می‌شود.
کد خبر: ۶۱۶۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۰ - 12October 2023

معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش: باید در لبه دانش حرکت کنیم تا غافلگیر نشویم/ سطح همکاری‌های ما با دانشگاه‌های نظامی کشور افزایش پیدا می‌کندامیر سرتیپ خلبان «علی‌اکبر طالب‌زاده» معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی‌ امنیتی دفاع‌پرس، درباره همکاری و هم‌افزایی دانشگاه هوایی شهید ستاری با سایر دانشگاه‌های نیرو‌های مسلح اظهار داشت: این همکاری در همه سطوح است و از دانشگاه انتظار می‌رود که در حوزه تخصصی و بالا بردن سطح علمی دانشجویان برنامه‌ریزی کند؛ همچنین در یکی از این برنامه‌ریزی‌ها همان‌طور که همه مسئولین می‌خواهند و عقل هم حکم می‌کند، هم‌افزایی با استفاده از توانمندی‌های یکدیگر حاصل می‌شود.

امیر سرتیپ طالب‌زاده با بیان اینکه دانشگاه هوایی شهید ستاری همکاری با تمامی دانشگاه‌های کشور را سرلوحه امور خود قرار داده است، اگفت: همکاری‌ها با دانشگاه‌های نظامی کشور بسیار گسترده بوده و از جایگاه ویژ‍‌ه‌ای برخوردار است؛ یکی از این همکاری‌ها را در برنامه‌ی اخیر دانشگاه هوایی شهید ستاری با دانشگاه افسری و پاسداری امام حسین (ع) دیدیم که تعدادی از دانشجویان و مسئولین دانشگاه هوایی شهید ستاری به همراه دانشجویان دانشگاه امام حسین (ع) به راهپیمایی اربعین حسینی اعزام شدند و برنامه‌های مشترک و مختلفی را اجرا کردند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش تأکید کرد: قطعاً در شاخه‌های علمی-فناوری و تمامی حوزه‌های دیگر همچون معنوی، اعتقادی، ورزشی و... سطح همکاری‌های ما با دانشگاه‌های نظامی کشور افزایش پیدا می‌یابد؛ و برنامه اصلی ما برای افزایش تخصص‌ها و دانشِ یکدیگر است.

وی همچنین درباره برنامه‌های آتی نیروی هوایی ارتش در برگزاری رزمایش عنوان کرد: زمانی که شما با یک فرمانده یگان نظامی در ارتش در رابطه با رزمایش صحبت می‌کنید، بیشتر مردم این تصور و انتظار را دارند که درباره توپ، تفنگ، تانک، هواپیما، موشک و این‌گونه تجهیزات برایشان بیشتر بگوییم؛ البته این جزئی از وظایف ما است و باید برای یک جنگ تمام‌عیار همیشه آماده باشیم.

امیر طالب‌زاده افزود: مردم باید بدانند که سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی با جنگ ترکیبی دشمن مواجه هستند و یکی از مؤلفه‌های این جنگ که مدت‌هاست دشمن در دنیا به راه انداخته، جنگ شناختی است؛ بنابراین مأموریت امروز نیروی هوایی ارتش محدود به جنگ فیزیکی نبوده، بلکه سایر حوزه‌های جنگ ترکیبی و مسائل آن را در بر گرفته است و نهاجا کسب آمادگی جهت مقابله با این‌گونه تهدیدات را یکی از اصول خود می‌داند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش اضافه کرد: دشمن مدت‌هاست که روی جنگ شناختی کار کرده و می‌بینیم در جنگ‌های امروزی در خیلی مواقع جنگ نرم، رسانه‌ای و شناختی بر جنگ‌های فیزیکی چیره شده است.

وی اظهار داشت: ما به‌عنوان سرباز و فرزندان این ملت شریف و انقلابی وظیفه داریم که از این ملت دفاع کنیم و در همه زمینه‌ها آماده باشیم که یکی از وجوه ما برای کسب آمادگی این است که به لحاظ روحی و اعتقادی، سربازانی را تربیت کنیم که هیچ تهدیدی نتواند بر آن‌ها اثری بگذارد.

امیر طالب‌زاده با بیان اینکه نیرو‌ی انسانی مهم‌ترین سرمایه هر سازمانی هستند، گفت: ما باید ابعاد روحی و معنوی نیرو‌ها را تقویت کنیم تا بتوانند از تجهیزات فیزیکی استفاده و از ملت عزیز ایران دفاع کنند؛ بنابراین در همین راستا و با توجه به اینکه ابعاد روحی و معنوی در نیرو‌های ما حائز اهمیت است، ما در روز ۲۸ صفر رزمایشی را در راستای افزایش تأثیرات معنویات بر روح نیروهای‌مان برگزار کردیم تا تمرینی برای تقویت معنویت و افزایش معارف در نیروهای‌مان باشد و بتوانیم وظیفه سربازی خودمان را به نحو احسن انجام دهیم تا در هیچ‌کجا غافلگیر نشویم.

معاون هماهنگ‌کننده نهاجا استفاده از علوم جدید و به‌روز را یکی دیگر از مؤلفه‌های جنگ ترکیبی برشمرد و خاطرنشان کرد: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با توجه به نقش فناوری و علوم جدید در قدرت هوایی، باید در لبه دانش حرکت کند تا غافلگیر نشود؛ بنابراین همان‌گونه که همه از ما انتظار دارند که در همه زمینه‌ها آماده باشیم، یکی از ملزومات این آمادگی، حرکت در لبه دانش و فناوری و استفاده از تجهیزات به‌روز به‌ویژه بومی و ساخت داخل است.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها