نماینده مجلس شورای اسلامی:

دفاع از پروژه در دست احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی را وظیفه خود می‌دانم

«کریمی» گفت: وظیفه و باور ما است که از پروژه در دست احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خراسان رضوی در قالب برنامه‌های ملی و استانی دفاع کنیم.
کد خبر: ۶۱۶۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۶ - 13September 2023

دفاع از پروژه در دست احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی را وظیفه خود می‌دانمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، در آستانه فرارسیدن هفته دفاع مقدس، «جواد کریمی قدوسی» نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با حضور در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان رضوی ضمن دیدار با سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی از پروژه در دست احداث این مرکز بازدید کرد.

کریمی قدوسی در سخنانی ضمن قدردانی از اقدامات صورت در راستای نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سطح استان، اظهار داشت: علی‌رغم محدودیت‌هایی که در تأمین منابع مالی وجود دارد اما بحمدالله با جدیتی که در مجموعه اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی وجود دارد عملیات عمرانی احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس تا این حد پیش رفته است.

وی تصریح کرد: با توجه به دشواری‌هایی که در مسیر تأمین اعتبار و پشتیبانی‌ها برای ادامه عملیات اجرایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خراسان رضوی وجود دارد اما با پشتکار و روحیه جهادی که وجود دارد ان‌شاءالله هر چه زودتر شاهد تکمیل این پروژه خواهیم بود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه دولت سیزدهم، پای کار ارزش‌ها و فضیلت‌هاست، گفت: وظیفه و باور ماست که از پروژه در دست احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خراسان رضوی در قالب برنامه‌های ملی و استانی دفاع کنیم.   

مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان رضوی در حوزه عمرانی دچار عقب‌ماندگی است

در این دیدار سردار یوسفعلی‌زاده ابراز داشت: به رغم تمام اقدامات خوب و مثبتی که انجام شده اما به دلیل ضعف پشتیبانی‌ها و حمایت‌ها، این پروژه در حوزه عمرانی دچار عقب‌ماندگی‌ است که نیاز به توجه ویژه مسئولین استانی و تحرک و حرکت بیشتری دارد. این در حالی است که برخی از استان‌های کشور از مرحله عملیات عمرانی عبور کرده‌اند و در مرحله موزه‌آرایی و حتی میزبانی از بازدیدکنندگان از موزه قرار دارند.

وی با بیان اینکه اگر منابع برای ادامه عملیات عمرانی و به سرانجام رسیدن پروژه تأمین شود توانمندی‌ تداوم کار وجود دارد، گفت: متأسفانه از سال گذشته عملیات عمرانی مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی متوقف و این خود باعث ایجاد خللی‌هایی شده است.

این مسئول یادآور شد: در سایر عرصه‌های مدیریتی همچون گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت، تألیف کتاب، توسعه فرهنگ جهاد و مقاومت در فضای مجازی، اسناد و کتابخانه دفاع مقدس، بانوان، روحانیت و پیشکسوتان پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته است.

یوسفعلی‌زاده با اشاره به اینکه دامنه مأموریت‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در قالب دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که به‌صورت مردم‌نهاد اداره می‌شود، در شهرستان‌ها امتداد یافته است، تصریح کرد: در این عرصه با کمک پیشکسوتان دفاع مقدس این دفاتر در تمام شهرستان‌های تابعه استان خراسان رضوی ایجاد شده است و حدود هزار نفر در قالب هیئت امنای شهدای گمنام در شهرستان‌ها و ۵۰۰ نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس، فعالان اجتماعی و جوانان آتش به اختیار از طریق دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جای‌جای استان با اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ارتباط هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها