در دیدار اعضای کمیته «نقش روحانیت در دفاع مقدس» مطرح شد؛

امام جمعه اصفهان: روحانیت در هشت سال دفاع مقدس پیشگام بود

آیت‌الله «طباطبایی‌نژاد» گفت: روحانیت در دوران دفاع مقدس برای حضور در عرصه دفاع نیز پیشگام بود و این از ویژگی‌های منحصر به فرد این قشر از جامعه است.
کد خبر: ۶۱۶۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵ - 13September 2023

پیشگامی روحانیت شیعه از ویژگی‌های منحصر به فرد دفاع مقدس استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، آیت‌الله «سید‌ یوسف طباطبایی‌نژاد» امام جمعه در اصفهان، امروز (چهارشنبه) در دیدار اعضای کمیته «نقش روحانیت در دفاع مقدس»، اظهار داشت: دفاع و جهاد براساس آیه ۲۱۶ سوره بقره واجب شده است و لذا هرچند که انسان از آن کراهت دارد ولی یکی از واجبات دینی و لازم است در شرایط خود هر فردی در آن شرکت کند. برخی امور هستند که انسان نسبت به آن کراهت دارد ولی خیر انسان در آن است و از سوی دیگر چه بسا اموری که انسان آنها را دوست دارد ولی خیر انسان در آن نیست.

امام جمعه اصفهان اضافه کرد: پیشگامی در عرصه ایثار و شهادت افتخاری است که روحانیون نیز به آن نائل شدند. امروز در جنگ‌هایی که در دنیا شکل می‌گیرد هیچ یک از پیشوایان مذهبی سایر ادیان برای حفظ مردم و دفاع از آن‌ها و دین نقشی ندارند. روحانیت شیعه پا به رکاب تلاش می‌کند به مردم خدمتی کنند یا مشکلی از آن‌ها را برطرف کنند و حتی در جان دادن نیز پیش‌قدم می‌شوند.

امام‌جمعه اصفهان تصریح کرد: افتخار روحانیت شیعه است که در همه حرکت‌های انقلابی، حضوری مؤثر داشته و به عنوان مثال در تظاهرات قبل از انقلاب همه روحانیون به ندای امام خمینی (ره) لبیک گفتند و جلودار بودند و در پیروزی انقلاب نقش مؤثری ایفا کردند. روحانیت شیعه همانطور که در عبادات مثل نماز و روزه و حج پیشگام است، در جهاد و دفاع هم ابتدا خود پیشقدم بوده و بعد مردم را دعوت به جهاد می کردند.

امام جمعه اصفهان به نقش تبلیغی روحانیت در دفاع مقدس هم اشاره کرد و گفت: روحانیت شیعه نقش محرکی در دفاع مقدس داشته و این نقش بسیار مهمی است که اگر این موتور محرک نبود، این حضور بی نظیر مردم در دفاع مقدس دیده نمی‌شد. تبیین این جایگاه توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و کمیته نقش روحانیت در دفاع مقدس برای مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان، ضرورتی است تا شبهات پیرامون نقش روحانیت در دفاع مقدس رفع شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار