امام جمعه یاسوج:

واقعه خونین ۱۷ شهریور زمینه‌ساز پیروزی انقلاب اسلامی شد

آیت‌الله «حسینی» گفت: واقعه خونین ۱۷ شهریور مقدمه‌ای برای پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ شد.
کد خبر: ۶۱۵۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶ - 08September 2023

به گزارش دفاع‌پرس از یاسوج، آیت‌الله «سیدنصیر حسینی» امام جمعه یاسوج امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به در پیش بودن سالروز ارتحال پیامبر گرامی اسلام اظهار داشت: بزرگ‌ترین مصیبت در عالم برای جامعه بشری، رحلت خاتم‌الانبیا، پیامبر گرامی اسلام (ص) است.

وی افزود: وقتی پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) دار فانی را وداع گفت، ارتباط وحیانی از بین رفت؛ این بزرگ‌ترین مصیبت برای عالم خاکی بود.

امام جمعه یاسوج گفت: خداوند برای هدایت بندگان، سفیران و انسان‌هایی انتخاب می‌کند و حدود ۱۲۴ هزار پیغمبر فرستاد که برخی اولوالعزم و صاحب شریعت بودند و برخی نیز کار تبلیغ دین و شریعت دیگر پیامبران را بر عهده داشتند.

حسینی با اشاره به اینکه اسلام دین تکامل‌یافته خداوند بوده و با تورات، انجیل و دیگر کتاب‌های آسمانی تضادی ندارد، ابراز داشت: مهم‌ترین مسأله برای انسان، رسیدن به معرفت خداوند و سپس رسیدن به بهشت الهی است.

وی خاطرنشان کرد: نظام پیچیده این عالم بر مبنای توحید است و اگر مبدأ و معاد را درک نکنیم، برای ما فایده‌ای نخواهد داشت.

خطیب جمعه یاسوج بیان کرد: برای اینکه دین باقی بماند و دچار فروپاشی نشود، خداوند متعال ائمه اطهار علیهم السلام را منصوب کرد و پروردگار عالم بهتر می‌داند که چه کسی شایسته این جایگاه است.

حسینی در ادامه با اشاره به واقعه خونین ۱۷ شهریور ۱۳۵۷، عنوان کرد: در این روز حدود دو میلیون نفر از مردم در میدان ژاله تهران تجمع کردند، ولی از سوی عوامل رژیم پهلوی حدود ۴۰۰ نفر از آنها شهید و بیش از سه هزار نفر نیز زخمی شدند که این جنایت بر تارک رژیم جنایتکار پهلوی ثبت و مقدمه‌ای برای پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ شد.

وی همچنین از فعالیت‌های موکب‌ها در اربعین حسینی و خدمات‌رسانی آنها تقدیر و تشکر کرد و گفت: موکب‌های بسیاری در استان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین موکب‌های دیگری از استان نیز در کربلا و نجف در راستای خدمت‌رسانی به زائرین اربعین حسینی فعالیت‌هایی انجام دادند که جای تقدیر و تشکر دارد.

امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: مردم عراق نیز سخاوتمندانه از زائرین استقبال و عشق و معنویت را در خدمات‌رسانی به آنها به نمایش گذاشتند.

حسینی از همکاری دولت عراق و گروه حشد‌الشعبی که در راستای تأمین امنیت بیش از ۲۲ میلیون نفر از زائرین و همچنین برپایی موکب‌ها تلاش داشتند، تقدیر کرد و متذکر شد: فعالیت‌های صورت گرفته در موکب‌های اربعین، حرکت به سمت مسیر اباعبدالله (ع) و همچنین فضایل الهی است.

وی برپایی همایش پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در مناطق مختلف استان را یادآور شد و گفت: این حرکت مردم در اربعین حسینی و همچنین حضور آنان در همایش پیاده‌روی، دفاع از اسلام و معنویت محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار